Grupa Muszkieterów zanotowała wzrost sprzedaży w 2016 r.
Grupa Muszkieterów, do której należą w Polsce sieci Intermarche i Bricomarche zanotowała w 2016 r. wzrost przychodów ze sprzedaży (netto) o 1,9 proc. do 40,2 mld euro. Dane obejmują cały europejski biznes francuskiego operatora.
Grupa Muszkieterów poinformowała, że sieci Intermarché oraz Netto wygenerowały sprzedaż na poziomie 33 mld euro (z cenami paliw). W samej Francji sieć osiągnęła obroty na poziomie 28,7 mld euro, co oznacza wzrost o 1,3 proc. Na koniec 2016 r. sieć Intermarché zarządzała siecią 1836 sklepów, z czego 85 były to hipermarkety, 1361 supermarkety, a 390 to sklepy convenience. Firma prowadziła także 1193 punkty sprzedaży internetowej typu Drive.
W przypadku szyldu Bricomarche obroty w ramach grupy wzrosły o 6 proc. do 2,5 mld euro. Sklepy na rynku francuskim wygenerowały obroty na poziomie 1,9 mld euro, natomiast obroty polskiego i portugalskiego oddziału grupy wzrosły kolejno o 25,3 i 14,1 proc.
Sieć serwisów samochodowych pod szyldem Roady zwiększyła obroty o 0,9 proc. do 234 euro. Ramię gastronomiczne Grupy Muszkieterów, w tym sieć restauracji Poivre Rouge osiągnęło wzrost obrotów o 5,1 proc. do 85 mln euro. Firma rozwija usługę mobilnego cateringu oraz koncept food tracków Truck Poivre Rouge.
W 2017 r. Grupa Muszkieterów chce mocniej skupić się na digitalizacji swojej oferty i pracować nad zwiększeniem zaangażowania klientów. Firma chce poprawić wyniki sprzedaży internetowej dzięki nowej platformie, która zaoferuje (do czerwca) klientom nawet 150 tys. SKU. Obroty w konceptu Drive mają wzrosnąć do 700 mln euro w 2020 r.
1 komentarz
-
07.03.2017
2016 więcej zamkniec niż otwarc -BRAWO musquetaires
18