25.11.2016/14:28

Grupa Otmuchów zmienia strategię. PWC Odra jednak nie idzie na sprzedaż

Grupa Otmuchów dokonała znaczących zmian w swojej strategii rozwoju ogłoszonej pół roku temu. Kluczowa zmiana dotyczy podejścia do spółki zależnej PWC Odra. Wcześniej dystrybucyjną spółkę wystawiono na sprzedaż, jednak teraz zdecydowano o pozostawieniu jej w strukturach grupy. W nowej strategii Otmuchowa ważną rolę odegrać ma właśnie zaniedbany w ostatnich latach brand Odra, który w przyszłości stanowić będzie przeciwwagę dla prowadzonej przez firmę produkcji private label.

O szczegółach nowej strategii poinformował w piątek Przemysław Danowski, który w październiku zamienił miejsce w radzie nadzorczej spółki na pełnienie obowiązków prezesa Otmuchowa, a od wczoraj, czyli od czwartku 24 listopada, jest już prezesem na stałe. Danowski do zarządu Otmuchowa wszedł jako przedstawiciel największego akcjonariusza Otmuchowa, Warsaw Equity Management (50 proc. akcji i tyle samo głosów w spółce).

W spotkaniu z dziennikarzami uczestniczył po raz pierwszy także nowy wiceprezes Otmuchowa, Bogusław Szladewski. Do spółki trafił on również w październiku. Szladewski odegrać ma kluczową rolę we wdrażaniu nowej strategii, a odpowiedzialny będzie za obszar sprzedaży i marketingu, w tym budowanie długofalowych relacji biznesowych z sieciami handlowymi i innymi firmami.

Kluczowa zmiana względem strategii Otmuchowa ogłoszonej w drugim kwartale dotyczy planów związanych z Odrą. Prezes Danowski zapytany przez portal wiadomoscihandlowe.pl o to, dlaczego spółka wycofała się z planów sprzedaży Odry, odparł, że głównym czynnikiem był brak satysfakcjonujących ofert.

Zgodnie z nową strategią, na sprzedaż w dalszym ciągu wystawione będą spółki AeroSnack i Jedność, czyli segmenty pellet i prażynek. Danowski zapytany przez nas o trwające aktualnie negocjacje nie zdradził, czy są one na zaawansowanym etapie. Poinformował jednak, że Otmuchów chciałby dokonać transakcji sprzedaży w pierwszej połowie 2017 roku.

Ważnym elementem nowej strategii firmy będzie także wykorzystywanie potencjału marki producenckiej dostępnej w grupie, czyli Odry. Obecnie za ok. 65-70 proc. przychodów całej grupy odpowiada produkcja private label. Z wytwarzania marek własnych czy wyrobów sprzedawanych pod markami innych producentów (firma ma kontrakt m.in. z koncernem Danone) Otmuchów nie zamierza rezygnować, jednak grupa postawi zdecydowanie większy niż dotychczas nacisk na budowę potencjału Odry.

Pozostałe elementy nowej strategii to: poprawa rentowności poprzez dywersyfikację kanałów sprzedaży (w tym rozwój eksportu), organiczny rozwój współpracy z kluczowymi klientami firmy z obszaru B2B i private label w Polsce i za granicą, a także dalsze inwestycje w rozwój istniejących produktów oraz pozyskiwanie nowych, zaawansowanych technologicznie wyrobów.

Jak powiedział zapytany przez nas Danowski, w 2017 r. Grupa Otmuchów zamierza przeznaczyć na inwestycje 10-20 mln zł.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.