26.02.2021/11:00

Grupa Pepco podsumowuje 2020 r.: spadek sprzedaży LfL o ponad 5 proc., otwarcia nowych sklepów

Pepco Group, właściciel marek Pepco i Dealz w Europie i Poundland w Wielkiej Brytanii, podsumowała wyniki za poprzedni rok finansowy kończący się 30 września 2020 r. Grupa wygenerowała w omawianym okresie ponad 3,5 mld euro sprzedaży, rosnąc rok do roku o 3,0 proc., głównie dzięki wzrostowi liczby sklepów - w badanym okresie otwarto 327 nowych sklepów netto (wzrost o 12 proc. rok do roku). Sprzedaż LfL spadła rok do roku o 5,2 proc.

W minionym roku podatkowym grupa wprowadziła sklepy Pepco do Włoch i Serbii oraz otworzyła 43 sklepy Dealz w Polsce i Hiszpanii. Przejęła także firmę Fultons Frozen Foods w celu rozbudowy portfolio produktów chłodzonych i mrożonych w Wielkiej Brytanii. Rozpoczęto program odświeżania sklepów Pepco i Poundland – zmodernizowano kolejno 84 i 52 sklepy pod tymi szyldami, a dalszych 700 sklepów będzie modernizowanych w roku budżetowym 2021.

Grupa zanotowała wzrost sprzedaży LfL o 3,0 proc. do 3,5 mld euro pomimo znaczącego wpływu pandemii. W Polsce sklepy mogły funkcjonować jedynie poza galeriami handlowymi.
Wynik EBITDA wyniósł 229 mln EUR (w porównaniu z 331 mln EUR uzyskanych w poprzednim roku finansowym). Spadek wynikał głównie z tymczasowych zamknięć sklepów związanych z Covid, zwłaszcza w Europie Środkowej, od kwietnia do czerwca 2020 r. W ciągu pięciu miesięcy do końca lutego, przed wpływem Covid-19, EBITDA znacznie wzrosła (+18 % rok do roku).
W 2021 roku planowane jest otwarcie 400 sklepów oraz wstępne wdrożenie ogólnogrupowego systemu ERP Oracle.

- Ponownie poczyniliśmy duży postęp w minionym roku, dostarczając kupującym wygodę i wiodącą na rynku wartość, której poszukują nasi klienci, oraz rozwijając naszą ogólnoeuropejską strategię wzrostu, pomimo burzliwego środowiska handlowego. Nasze solidne wyniki wyraźnie pokazują siłę każdej z naszych marek detalicznych, a także naszą odporność na krótkoterminowe zakłócenia Covid – skomentował w raporcie Andy Bond, CEO of Pepco Group.

- Biorąc pod uwagę wzmocnioną ofertę i większą niż kiedykolwiek liczbę klientów w całej Europie, którzy są przyciągnięci do sektora dyskontowego, uważamy, że nasze przyszłe możliwości rozwoju są teraz większe niż rok temu. Obecnie postrzegamy nasz rynek docelowy jako całą Europę. Weszliśmy do Włoch i Serbii – na nasz pierwszy rynek w Europie Zachodniej i kraju spoza UE. Uruchomimy również Pepco w Hiszpanii już pod koniec 2021 r. – zapowiedział Bond.

W ostatnim tygodniu kwartału do końca marca, otwartych było 856 (44 proc.) ze 1930 sklepów marki Pepco, a cały portfel był zamknięty w siedmiu krajach, w tym w Czechach, Słowacji i Rumunii. Handel w Polsce był ograniczony do sklepów poza centrami handlowymi, podczas gdy sklepy na Węgrzech mogły handlować tylko między godziną 9 a 15. Te ograniczenia, w połączeniu z potrzebą zachowania dystansu społecznego na wszystkich rynkach i niechęcią niektórych klientów do wychodzenia z domów, oznaczały, że sprzedaż Pepco w okresie obostrzeń spadła do poziomu ok. 15 proc. oczekiwanego poziomu sprzedaży.

Sieć Poundland, która kwalifikuje się jako sprzedawca detaliczny podstawowych artykułów spożywczych, nie została w takim stopniu dotknięta przez obostrzenia. Jednak lockdown doprowadził do dobrowolnego tymczasowego zamknięcia 130 sklepów w marcu 2020 roku. 700 sklepów odnotowało znacznie mniejszą liczbę odwiedzających, szczególnie w centrach handlowych i przy głównych ulicach handlowych. W tym okresie, tzw. pierwszej fali koronawirusa, Poundland zanotował sprzedaż na poziomie 60 proc. oczekiwanych wyników.

 

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • @Maria 28.02.2021

    @Maria
    Sprzedaż wzrosła.
    Sprzedaż LfL (w tytule) spadła.
    Wszystko się zgadza.

  • Maria 28.02.2021

    W tytule mówicie o spadku sprzedaży, w tekście o wzroście. Jaka jest prawda ??

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także