21.04.2017/09:36

Grupa X5 Retail zwiększyła sprzedaż netto o ponad 26 proc.

Rosyjski potentat X5 Retail Group w I kw. 2017 r zwiększyła sprzedaż netto o 26,4% r/r, do wysokości 291,5 mld rubli – ok. 4,7 mld USD. Jest to głównie rezultat dynamicznej ekspansji. Tylko w trzech pierwszych miesiącach 2017 r. sieć uruchomiła aż 639 nowych placówek.

Najsilniejszy format X5 to supermarkety Pyaterochka (ros. Piąteczka), które generują 76,5% przychodów grupy. Według danych Planet Retail, sieć zwiększyła sprzedaż o 30,1%. Jest to po części rezultat zwiększenia liczby klientów, choć firma starała się wygenerować wyższy średni koszyk zakupowy. Jednak tak potężne wzrosty to głównie zasługa rozwoju sieci sklepów – tylko w pierwszych trzech miesiącach br. przybyło ich aż 639.

Z kolei sieć hipermarketów Karusel odnotował największy wzrost koszyka zakupowego – o 4,3%, a przy tym liczba klientów wzrosła o 5,9% w stosunku do tego samego okresu ubiegłego roku. W ubiegłym roku zamknięty został jeden z hipermarketów sieci, obecnie działa ich 90. Obecnie sytuacja sieci stabilizuje się, choć w pierwszym kwartale sprzedaż wykazywała trend spadkowy.

Po otwarciu placówki nr 10.000 – był to sklep sieci Perekrestok w Moskwie, Grupa X5 nie zwalnia i dąży do celu jakim jest przejęcie 15% rosyjskiego rynku do końca 2020 r.

Planet Retail

Dodaj komentarz

Więcej na temat:

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.