04.05.2017/10:20

Grycan porozumiał się z siecią Lidl. Lody Ballino zmienią opakowanie

Właściciel marki Grycan, spółka Lodziarnie Firmowe, podpisał ugodę kończącą spór sądowy z siecią Lidl w sprawie opakowań dostępnych do niedawna w placówkach dyskontowej sieci lodów Ballino. Lody wrócą do sprzedaży 22 maja, ale do 31 sierpnia będą oznaczone specjalnymi naklejkami, a od września sprzedawane będą w opakowaniach o nowym wzorze graficznym.

Przypomnijmy, Grycan zarzucał niemieckiemu dyskonterowi czyn nieuczciwej konkurencji, polegający na kopiowaniu opakowań lodów. Zdaniem Grycana Lidl stosował w produktach marki własnej Ballino wzornictwo i szatę graficzną łudząco podobne do opakowań marki Grycan.

Przedstawiciele Grycana byli przekonani, że niemiecki koncern świadomie wprowadzał konsumentów w błąd i próbował budować wizerunek lodów marki własnej w oparciu o renomę lodów Grycan. Na początku marca firma uzyskała postanowienie sądu, na mocy którego komornik dokonał zajęcia ok. 46 tys. lodów Ballino w centrach dystrybucyjnych Lidla. Oprócz tego lody zostały wycofane ze sprzedaży we wszystkich ok. 600 sklepach sieci.

Lidl odrzucał te zarzuty i deklarował otwartość do dialogu. - Lody marki Ballino wpisują się w najnowsze trendy i wśród konsumentów cieszą się dużym uznaniem. Wartymi podkreślenia są wysoka jakość i atrakcyjna cena produktu. Lody te są należycie oznaczone. Marka Ballino od lat jest znana naszym Klientom i Klienci wiedzą, że jest ona marką własną sieci Lidl - mogliśmy przeczytać w marcowym oświadczeniu wydanym przez sieć.

Dziś właściciel marki Grycan, czyli spółka Lodziarnie Firmowe poinformował o tym, że w omawianej sprawie udało się podpisać ugodę. Na mocy zawartego porozumienia, od 22 maja do 31 sierpnia b.r. sieć Lidl będzie mogła sprzedawać lody marki własnej Ballino w dotychczasowych opakowaniach, jednak pod warunkiem, że będą one dodatkowo trwale i wyraźnie oznaczone naklejkami z nazwą marki i jej producenta, tj. firmy Kilargo Sp. z o.o. z siedzibą w Dobroniu, oraz zostaną dodatkowo zapakowane w zaklejony kartonik z nową grafiką. Informacja o producencie lodów Ballino znajdzie się również na etykietkach cenowych we wszystkich sklepach sieci.

Zgodnie z zapisami porozumienia, kolejne partie lodów Ballino będą już sprzedawane w opakowaniach o nowym wzorze graficznym, do którego spółka Lodziarnie Firmowe nie zgłosiła zastrzeżeń.

W związku z podpisaniem ugody, pozew sądowy przeciwko sieci Lidl został wycofany.

Czekamy na stanowisko sieci Lidl w tej sprawie. Gdy tylko je otrzymamy, zaktualizujemy niniejszy artykuł.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • Lila 03.09.2017

    A Lidl wyprzedaje sporne partie lodów Ballino chociażby w Chorwacji.

  • NickY 04.05.2017

    Wcześniej lidl był zdania: "w sprzedaży dostępne są setki produktów, a podążając za najnowszymi trendami rynek ma tendencje do przenikania i wykorzystywania tych samych kodów znaczeniowych na opakowaniach (np. umieszczenie gałki lodu na opakowaniu lodów). Nikt takich oznaczeń nie może zmonopolizować i każdy może je stosować na opakowaniach swoich produktów".

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.