25.04.2017/09:49

Grzegorz Cempla, Ocado Technology: burzymy technologiczny porządek e-commerce

Grzegorz Cempla, dyrektor Ocado Technology Polska mówi o wykorzystaniu Big Data, Internecie Rzeczy i burzeniu technologicznego porządku w e-handlu. Menedżer wylicza przewagi modelu pure-play w handlu żywnością online i opowiada o współpracy z dostawcami oraz z siecią Morrisons. Zapraszamy do lektury drugiej części wywiadu.

Grzegorz Cempla w 2013 r. dołączył do krakowskiego oddziału firmy, na początku 2014 r. został szefem tego oddziału. Obecnie jest dyrektorem Ocado Technology Polska. W wywiadzie dla portalu wiadomoscihandlowe.pl menedżer opowiada m.in. o wykorzystaniu technologii Big Data i Intenet Of Things, o przewagach modelu polegającego na sprzedaży artykułów spożywczych wyłącznie online oraz o pomysłach na współpracę z innymi podmiotami.

.

UWAGA! Grzegorz Cempla, dyrektor Ocado Technology Polska, będzie gościem specjalnym 10 Kongresu Rynku FMCG 2017. Menedżer wygłosi prelekcję na temat nowoczesnej logistyki dla e-commerce, a także weźmie udział w debacie " Big data, e-commerce, nowe technologie – fundamentalne wyzwania dla handlu w dobie rewolucji cyfrowej"

...

– Big Data to wciąż jeszcze spore wyzwanie dla firm handlowych w Polsce. Na analizie wielkich zasobów danych opierać się będzie personalizacja w handlu, w ogóle cały nowoczesny marketing. Jak działa w tym obszarze Ocado?

– Wejście firmy w analizę Big Data czy Smart Data wiąże się po części z powstaniem zespołu w Krakowie, który rozpoczął pracę nad nową platformą. Był to moment, kiedy zrozumieliśmy, że praca z dużymi danymi wymaga poważnych nakładów na technologie przetwarzania tych danych. Zaczęliśmy wtedy eksperymentować z cloud computing, czyli przetwarzaniem danych w chmurze obliczeniowej. Ocado wykorzystuje dwa systemy, odrębną „prywatną” chmurę do obsługi technologii magazynowych, natomiast w zakresie przetwarzania danych konsumenckich chcemy korzystać z publicznej chmury danych, dostarczanej przez firmę zewnętrzną.

– Duże dane umożliwiają nam rozwój technologii, dostarczają nam informacji zwrotnej o funkcjonowaniu naszych systemów, ich sprawności. Z drugiej strony chcemy zbierać dane, które pozwolą nam personalizować ofertę dla klientów naszej platformy zakupowej. Jesteśmy też w stanie zobaczyć pewne cechy wspólne naszych klientów. Wiemy na przykład, że wielu z nich nie chce tracić czasu na zakupy, niektórzy po prostu nie lubią zakupów, inni zwyczajnie są zbyt zapracowani. Ci klienci oczekują, że sposób realizacji dostawy będzie ściśle dostosowany do ich potrzeb. Oczywiście różnych takich grup jest więcej. Każdej z nich chcemy dostarczać wartości, które są dla niej cenne. W tym celu możemy między innymi modyfikować aplikacje mobilne czy interfejs platformy zakupowej, dostosowujące je do potrzeb określonych grup klientów.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.