03.09.2021/08:30

GS1 nagradza innowacyjność i inspiruje do cyfryzacji procesów

Wystartowała trzecia edycja konkursu Kod Innowacji. Nagroda za najlepsze wdrożenie standardów GS1 ma wyróżnić firmy, które osiągnęły największe korzyści z innowacyjnych wdrożeń wykorzystujących rozwiązania GS1.

Niezależne jury złożone z ekspertów i autorytetów branżowych przyzna nagrody
za innowacyjne wdrożenia standardów GS1
, które miały miejsce w okresie od 1 lipca 2019 roku do 1 września 2021 roku. Trafią one do przedsiębiorstw jako nagrody w dwóch kategoriach: duże i małe firmy.

W skład Jury wchodzą:

  • dr hab. profesor nadzw. SGH Halina Brdulak– Szkoła Główna Handlowa
  • dr hab. Arkadiusz Kawa - Sieć Łukasiewicz – Instytut Logistyki i Magazynowania
  • Patrycja Sas-Staniszewska - Izba e-Handlu
  • dr Aleksandra Stanek-Kowalczyk - Szkoła Główna Handlowa, Sapere
  • Joanna Redmer - GS1 Polska
  • dr inż. Elżbieta Hałas - GS1 Polska

Nagrody zostaną wręczone podczas konferencji online Kod Innowacji, która odbędzie się 17 listopada 2021 roku w Warszawie, w studio ICAN Polska. Chęć udziału w konkursie można zgłaszać do 1 października 2021 roku poprzez formularz znajdujący się na stronie www.kodinnowacji.pl.

W dwóch poprzednich edycjach konkursu nagrodzono: m.in. Allegro, Bio Market, Carrefour Polska, Makro Cash & Carry, Decathlon Polska, HTL Strefa, PEKAES, Raben Logistics Polska oraz Uniwersyteckie Centrum Kliniczne w Gdańsku.

W konkursie przyznawana jest także nagroda publiczności. W 2018 roku w głosowaniu online wzięło udział ponad 1600 osób, a wyłonionym laureatem została firma Fresh Logistics.
Z kolei w 2019 roku 1100 internautów oddało głos na firmę PKS Gdańsk-Oliwa.

„Pandemia przyspieszyła cyfryzację. Niektóre firmy zostały postawione przed faktem dokonanym: mogły digitalizować działalność – lub ją zamknąć. Celem GS1 Polska jest pomoc polskim przedsiębiorstwom w cyfryzacji procesów. Chcemy wykorzystać know-how ze 115 krajów, w których działa GS1, a także lokalne doświadczenia i badania rynku, by przygotować firmy do zmiany, bez względu na ich wielkość i budżet. Konferencja Kod Innowacji ma
za zadanie zainspirować do działania, pokazując kierunki zmian i narzędzia oraz konkretne przykłady rozwiązań” – komentuje Joanna Redmer, Prezes Zarządu GS1 Polska.

Konferencji Kod Innowacji towarzyszyć będzie prezentacja eksperta od cyfryzacji  
i debata
na temat doświadczeń firm w podejściu do  cyfrowych wyzwań. Swoim ponad dwudziestoletnim doświadczeniem podzieli się Paweł Motyl, menedżer, doradca, trener specjalizujący się w tematach związanych z efektywnym przywództwem oraz zmianach
w  zarządzaniu strategicznym w dobie transformacji cyfrowej.

Z kolei podczas debaty online Członkowie Rady Systemu GS1 Polska podzielą się doświadczeniami swoich firm z digitalizacji procesów transformacji cyfrowej. Przedstawiciele takich firm jak Grupa Raben, Hebe, Maspex, Sephora i Tubądzin opowiedzą, jak efektywnie przeprowadzić cyfryzację w firmie i gdzie pomocą mogą służyć standardy GS1.  

„Tegoroczna, trzecia edycja Kodu Innowacji, została skierowana do szerokiego grona odbiorców,  Uczestników Systemu GS1 w Polsce, zarówno firm dużych, jak i małych. Chcemy bowiem zainicjować ogólnokrajową dyskusję dotyczącą tego, jak standardy GS1 mogą wspierać firmy w cyfryzacji procesów. Wierzymy, że debata na ten temat, prowadzona w gronie ekspertów, pomoże dostrzec uczestnikom konferencji zarówno korzyści, jak i wyzwania digitalizacji. Tym samym lepiej przygotuje ich do zmiany, która z pewnością czeka wszystkie przedsiębiorstwa w najbliższym czasie” – dodaje dr inż. Elżbieta Hałas, Członkini Zarządu GS1 Polska.

Patronat medialny nad wydarzeniem objęły takie czasopisma i portale jak: „TSL Biznes”, „Logistics Manager”, „Logistyka”, „Top Logistyk”, „Magazynowanie i dystrybucja”, Pracuj w logistyce, logistyczny.com.

GS1 Polska to organizacja krajowa zrzeszona w międzynarodowej organizacji GS1. Rozwija
i wdraża międzynarodowe standardy identyfikacyjne i komunikacyjne, z których najbardziej znanym jest kod kreskowy. Kod kreskowy to wg BBC jedna z 50 rzeczy (zaraz za iPhonem), które w największym stopniu przyczyniły się do powstania współczesnego handlu. Nie bez powodu, ponieważ aktualnie na świecie skanowanych jest minimum 6 miliardów produktów dziennie. Kod kreskowy jest tylko jednym ze standardów GS1 szeroko wdrażanych w biznesie. Pomagają one nie tylko poprawić efektywność procesów w firmach, ale także zwiększyć ich przewagę konkurencyjną.

 

Więcej informacji na temat konkursu znajduje się tu: www.kodinnowacji.pl

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także