06.09.2017/18:21

Guillaume de Colonges, prezes Carrefour Polska: Hipermarkety to format, który nadal się rozwija

Sieć Carrefour chce nadal bardzo dynamicznie rozwijać w Polsce sieć sklepów wielkopowierzchniowych. Władze francuskiego operatora zapowiadają na ten rok kolejne otwarcia hiper- i supermarketów. Guillaume de Colonges, prezes Carrefour Polska jest zdania, że hipermarkety to format, który w Polsce nadal się rozwija. Ten format odpowiada za ponad 50 proc. wartości sprzedaży sieci w Polsce.

W tym roku ruszą w Polsce przynajmniej trzy, a może nawet cztery hipermarkety Carrefour. Już 14 września na warszawskiej Białołęce uruchomiony zostanie hipermarket, który będzie działał w ramach centrum handlowego galeria Północna. Sklep będzie oferował klientom ok. 60 000  produktów.

W planach jest także otwarcie 25 października hipermarketu kompaktowego w Piotrkowie Trybunalskim, a na początku grudnia br. może ruszyć sklep w Centrum Handlowym Promenada w Warszawie, przy ul. Ostrobramskiej 75c. Warto podkreślić, że na koniec 2017 r. Carrefour może mieć w stolicy już osiem hipermarketów, obecnie ma ich sześć.

Warto także dodać, że Carrefour otworzy w IV kw. br. w centrum handlowym Focus Mall w Zielonej Górze swój hipermarket kompaktowy o powierzchni 3000 mkw.

W 2016 r. firma uruchomiła dwa hipermarkety w Wołominie i Poznaniu.

O ile format hipermarketów w Polsce jest na “plusie”, to jednak nie wszystkie z prawie 100 największych sklepów Carrefoura jest rentownych. – Większość hipermarketów odnotowuje wzrost – mówi Guillaume de Colonges. Jednak jak podkreśla, jeśli mamy w Polsce 900 sklepów niemożliwe jest, by wszystkie były rentowne. Wpływ na rentowność mają różne czynniki, m.in. jest to kwestia stawek płaconego czynszu za wynajem powierzchni.

Jednocześnie sieć pracuje nad poprawą wyników sklepów, np. Rozbudowując lub modernizując obiekty, tak aby podnieść ich konkurencyjność I atrakcyjność dla klientów.

- W Bydgoszczy mieliśmy dość słaby hipermarket, zastanawialiśmy się co z nim zrobić. Okazało się że na rynku jest nisza i brakuje centrum outletowego. W związku z tym podjęliśmy decyzję o przebudowie obiektu. Teraz oprócz hipermarketu pojawi się centrum wyprzedażowe, którego oczekują klienci. W ten sposób podnieśliśmy atrakcyjność naszego sklepu I całego centrum handlowego – wyjaśnia prezes Carrefour Polska.

Jednocześnie Carrefour otwiera w Polsce kolejne supermarket. Na ten rok planowane było otwarcie ok. 10 sklepów w tym formacie, w ciągu ostatnich tygodni firma uruchomiła placówki, m.in. w Lublinie i Krakowie. Placówka w tym samym formacie ruszy także w tym roku w galerii Focus Bydgoszcz.

Pod szyldem sieci działa w kraju prawie 900 sklepów – hipermarkety, supermarkety, sklepy osiedlowe, specjalistyczne, a także sklep internetowy.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.