30.06.2016/09:48

Hipermarkety nie umarły, mają się dobrze

Rozmowa z Robertem Noceniem, sekretarzem generalnym i członkiem zarządu firmy Carrefour Polska.

Jakie innowacje wprowadza Carrefour w swoich hipermarketach?

Chcę podkreślić, że hipermarkety nie umarły i mają się dobrze. Przez ostatnie dwa lata dokonaliśmy szeregu zmian w tym kanale dystrybucji. Przyniosły one bardzo pozytywne efekty. Oczywiście podstawą wszelkiej działalności w handlu jest cena. Odrobiliśmy zatem lekcję dotyczącą właściwego dopasowania oferty do oczekiwań konsumentów oraz zapewnienia naszym hipermarketom konkurencyjności cenowej – zarówno wobec dyskontów, jak i innych sklepów. Nie jest to jednak jeszcze innowacyjność, lecz adaptowanie modelu handlowego do otoczenia rynkowego. Tak naprawdę największe innowacje można zaobserwować w halach sprzedaży, gdzie uwzględniamy chociażby wszelkie mikrosezony, jak np. majówka.

W jaki sposób zdobywają państwo przewagę konkurencyjną?

Zapewnia nam ją m.in. model zarządzania produktami świeżymi. Oferta tego typu artykułów jest czymś wyjątkowym na rynku, gdyż we wszystkich działach – począwszy od piekarni, poprzez stoiska z wędlinami, serami, rybami, a na warzywach i owocach skończywszy – prowadzimy sprzedaż obejmującą produkcję własną. W naszych sklepach wypiekamy pieczywo oraz wytwarzamy na miejscu wędliny.

Koncept wędzarni otwartej na klientów jest rzeczywiście ciekawy. Pokazujecie się z najlepszej strony.

Nie w każdym hipermarkecie da się to zaaranżować tak, aby klienci mogli oglądać proces technologiczny. Czasami nasze wędzarnie muszą stać w pomieszczeniach, których konsument nie widzi. Natomiast tam, gdzie jest to możliwe, staramy się stawiać szklane witryny, żeby zainteresowani mogli na bieżąco obserwować to, co się dzieje w wędzarni – chcemy pokazywać, jak produkujemy mięsa i wędliny. Warto podkreślić, że produkcją zajmują się fachowe ekipy. Proces ma być absolutnie powtarzalny. Każdy wie, że Polska wędlinami stoi, więc aby znaleźć produkt, który obroni się na rynku, należy zagwarantować odbiorcy bardzo wysokie walory smakowe i jakościowe.

Jakie jeszcze nowe rozwiązania sprawdzają się w waszych sklepach?

W każdym z trzech formatów [hipermarket, supermarket, convenience – red.] skupiliśmy się na tzw. światach kategorii, czyli miejscach w sklepie, w których klienci mogą znaleźć pełną, komplementarną ofertę z danego obszaru rynku. Przykładem jest wprowadzona niedawno aleja „Z miłości do zdrowia”, gdzie oprócz produktów bio, ekologicznych, dietetycznych znajdziemy też żywność dla osób borykających się z problemami żywieniowymi. Podobnie jest w przypadku „Świata piwa” – w każdym sklepie mamy pełną gamę zarówno piw międzynarodowych, jak i krajowych, w tym lokalnych.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.