18.08.2020/18:09

Hipermarkety tracą na znaczeniu. Kolejne badanie potwierdza siłę dyskontów

Hipermarkety są rzadziej wybierane jako miejsce zakupów uzupełniających wśród klientów dyskontów i supermarketów, a jednocześnie więcej klientów hipermarketów uczęszcza na zakupy także do dyskontów i  supermarketów – takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez Proxi Cloud.

Firmy sprawdziły, jak zmieniły się trendy współkupowania wśród konsumentów. Zbadano ilu klientów sklepów danych formatów odwiedziło również sklepy innych sieci z tego samego segmentu oraz sklepy innych formatów. Dodatkowo zbadano, jaki wpływ na współkupowanie miała obecna sytuacja, odnosząc wyniki do analogicznego okresu w roku poprzednim.

Dane zostały zebrane za pomocą autorskiego SDK zainstalowanego w aplikacjach partnerskich, które pozwala na zbieranie informacji o wizytach w placówkach handlowych. Badanie przeprowadzono na próbie 1,8 mln unikalnych konsumentów, którzy zainstalowali w telefonie jedną z aplikacji partnerskich oraz wyrazili zgodę na dostęp do usług lokalizacji w urządzeniu. 

Infografika Proxi Cloud przedstawia współkupowanie wśród konsumentów kupujących w sklepach wybranych formatów za czerwiec 2020 r., wartości w nawiasach zawierają różnice względem czerwca 2019 r.

Współkupowanie a pandemia - badanie nawyków konsumentów (Proxi Cloud)

„Choć zmiany są niewielkie, widać spadek znaczenia hipermarketów. Sklepy tego formatu są rzadziej wybierane jako miejsce zakupów uzupełniających wśród klientów dyskontów i supermarketów, a jednocześnie więcej klientów hipermarketów uczęszcza na zakupy także do dyskontów i  supermarketów. Również wewnętrzne współkupowanie wśród hipermarketów jest najniższe wśród badanych formatów (43 proc.) – wnioskuje Proxi Cloud.

Ciekawie przedstawia się zależność pomiędzy supermarketami i dyskontami. Widać wzajemne wzrosty współodwiedzalności w tych formatach. Najwierniejsi danemu formatowi sklepów są klienci dyskontów – zdecydowanie najmniej z nich robi zakupy w sklepach innych formatów i jednocześnie najwięcej odwiedza sklepy innych sieci należące tego samego formatu.

To kolejne badanie, które potwierdza, że dyskonty zyskują na znaczeniu. Proxi Cloud podaje, że największą zmianę wewnętrznego współkupowania zaobserwowano właśnie dla tego formatu (wzrost z 37 proc. do 60 proc.). „Może to być spowodowane dynamicznym rozwojem tego segmentu rynku i rosnącą konkurencyjnością – dyskonty konkurencyjnych sieci często otwierane są w bliskiej odległości od siebie” – wnioskuje firma.  
 

Współkupowanie a pandemia - badanie nawyków konsumentów (Proxi Cloud)

 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także