02.03.2020/14:38

Carolina Garcia Gomez, CEO Ikea Polska: Koniec z hipermarketami! Będziemy rozwijać małe formaty sklepów i e-commerce [WYWIAD

Sieć Ikea przechodzi obecnie największą transformację w swojej historii. - Stawiamy sobie trzy cele strategiczne – zwiększyć dostępność cenową produktów, być bliżej klienta, rozwijać się w zrównoważony sposób. Mocno rozwijamy e-commerce, inwestujemy w strategię omnichannel i rozwijamy innowacyjne formaty sklepów – wyjaśnia w wywiadzie dla portalu wiadomoscihandlowe.pl Carolina García Gómez, CEO, CSO Country Retail Manager, Ikea Poland.

Ikea jest w Polskim detalu liderem transformacji cyfrowej i w zakresie zrównoważonego rozwoju. Sieć testuje też innowacyjne formaty, m.in. małe markety miejskie. Jak sprawdza się ten koncept?

Obecnie przechodzimy jedną z największych transformacji w naszej historii. Obejmuje ona z jednej strony cyfryzację, zrównoważony rozwój, przekształcenia w zakresie infrastruktury, z drugiej zaś dotyczy ludzi – nowego modelu przywództwa oraz sposobów na podnoszenie kwalifikacji pracowników, tak by mogli lepiej wypełniać nowe zadania w nowym środowisku pracy oraz lepiej odpowiadać na zmieniające się oczekiwania konsumentów.

Czyli? Co Ikea chce zrobić?

Ikea stawia przed sobą trzy nowe cele. To po pierwsze większa dostępność cenowa – chcemy, by nasze produkty były jeszcze bardziej dostępne cenowo dla polskich konsumentów. Drugi to bliskość – w tym obszarze testujemy nowe, bliższe klienta formaty, w tym koncept miejski, zaczęliśmy mocno rozwijać e-commerce i inne kanały dotarcia do klienta. Trzeci cel to poszukiwanie sposobów na to, by przyczyniać się do zrównoważonego rozwoju lokalnych społeczności, bardziej pozytywnie wpływać na środowisko, na całą planetę.

Jeśli chodzi o drugi cel – bycie bliżej klienta – realizujemy go przez rozwój sieci detalicznej i kreowanie nowych punktów kontaktu z klientami. W Polsce w przyszłym roku zamierzamy uruchomić nowy sklep w Szczecinie – będzie to standardowa placówka w klasycznym formacie, ponieważ w tamtym regionie takiego właśnie obiektu brakowało. Prowadzimy także analizy, jakie inne koncepty Ikea sprawdzą się w Polsce. Mogą to być mniejsze placówki – 10-15 tys. mkw. – może to być format City Store, uruchamiany w centrach miast, a może nawet format „logistyczny” – mniejsze punkty odbioru zamówień online. Analizujemy potencjał rynku i poszukujemy najlepszych rozwiązań, najlepszych konceptów dla poszczególnych lokalizacji.

Jak przebiegają testy formatu Ikea City? Jak na ten "miejski" sklep zareagowali klienci?

Ikea City to jeden z pierwszych formatów, który zaczęliśmy testować – to mniejsze markety, ok. 5 tys. mkw. powierzchni sprzedaży, zlokalizowane bliżej centrów miast. Jeden z takich obiektów testujemy w warszawskim Blue City. Pierwsze wyniki są bardzo dobre, przede wszystkim notujemy bardzo dużą liczbę odwiedzin – mnóstwo klientów odkrywa ten nowy koncept, uczy się go razem z nami. Znają duży, standardowy format, z pełnym asortymentem, natomiast tutaj mają wyeksponowany i dostępny od ręki ograniczony asortyment, ale oczywiście, przy wsparciu naszych pracowników, mają możliwość zamówienia pełnego asortymentu oraz usług w kanale online. Takie rozwiązanie zmienia dotychczasowe nawyki zakupowe konsumentów – analizujemy je na bieżąco, wprowadzamy udoskonalenia w naszym koncepcie.

Dodaj komentarz

6 komentarzy

  • Pracownik 04.03.2020

    Nie napisali że zamykają swoje fabryki w Polsce, w jednej takiej w Konstantynowie Łódzkim pracuje

  • Zainteresowana 04.03.2020

    To zapraszamy do Opola do centrum handlowe Turawa Park, obiekt po Praktikerze mogłaby zająć Ikea.

  • ŹleWyspany 04.03.2020

    Witam,
    W pierwszej kolejności powinni zadbać o prawidłowo funkcjonujący system transportowania towarów zamówionych przez klientów z magazynu centralnego pod Piotrkowem Trybunalskim. Chyba każdy z nas zna osobę, która doświadczyła skutków braku kompetencji tamtejszych pracowników. Osobiście czekam już na zamówioną kanapę od 21.02, jest 04.03. Jeden transport już dotarł, 27go, lecz źle skompletowany. Od 26go śpię na podłodze. Fantastyczny urlop!!!

  • Zula 04.03.2020

    A co tu jest do nauki, trzeba robić to co inni już dawno zrobili, zakupy przez internet, mniejsze placówki w miastach wojewódzkich i powiatowych, cenny przystępniejsze i sukces gotowy.

  • szoffer 03.03.2020

    a jak tam transport, dalej Euro 3 i Euro 4 ? :-D

  • D. 02.03.2020

    Fajny bełkot

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.