12.02.2020/10:50

IKEA Kraków wprowadza Wtorki Przyjazne Sensorycznie

11 lutego IKEA Kraków na cały dzień wyłączyła muzykę i reklamy, przyciemniła oświetlenie, udostępniła specjalną strefę wyciszenia oraz kasy z pierwszeństwem dla klientów ze spektrum autyzmu. Tak będzie w każdy wtorek. To tylko część rozwiązań, które mają ułatwić robienie zakupów i podnieść komfort przebywania w sklepie osobom nadwrażliwym sensorycznie.

IKEA Kraków dołączyła właśnie do miejsc, wprowadzających tzw. „ciche godziny”. Krakowski sklep szwedzkiej sieci poszedł jednak o krok dalej, „wyciszając” obiekt na cały dzień. Od 11 lutego 2020 roku w każdy wtorek osoby nadwrażliwe sensorycznie zrobią zakupy w IKEA Kraków w bardziej przyjaznych warunkach.

Na cały dzień przyciemnione zostanie oświetlenie, a ekspozycja będzie częściowo wygaszona. Wyłączone zostaną też wszystkie ekrany, znikną reklamy i komunikaty dźwiękowe. Wyjątkiem będzie jedynie informacja o zbliżającym się zamknięciu sklepu, ta jednak zostanie odczytana stonowanym głosem przez pracownika.

To nie koniec udogodnień. Osoby, które w trakcie wizyty w sklepie będą potrzebować odreagować napięcie, mogą skorzystać ze specjalnej strefy przeznaczonej do wyciszenia się. W miejscu tym dominują stonowane barwy i nastrojowe, nieinwazyjne oświetlenie. We wszystkie wtorki IKEA Kraków udostępnia też uprzywilejowane kasy dla osób ze spectrum autyzmu, oznaczone logo akcji.

Pojawiło się ono również na wydzielonych toaletach dla rodzica z dzieckiem, a we wszystkich łazienkach suszarki zastąpione zostały papierowymi ręcznikami. Ponadto IKEA chcąc uwrażliwić pracowników na problemy osób ze spektrum autyzmu, zorganizowała dla nich szereg szkoleń i spotkań z ekspertami, którzy tłumaczą, jak osoby nadwrażliwe sensorycznie postrzegają świat i dlaczego wykazują nietypowe zachowania.

Wtorki Przyjazne Sensorycznie wprowadzone zostały przy wsparciu merytorycznym krakowskiego Stowarzyszenia na Rzecz Dzieci z Autyzmem „ZACISZE”. Przedstawiciele organizacji przeprowadzili w sklepie audyt, na podstawie którego wdrożono szereg udogodnień podnoszących komfort zakupowy osób ze spektrum autyzmu.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Pozhoga 12.02.2020

    Bardzo potrzebna jest ta dbałość o promil klientów. Prawie tak bardzo jak o tą masę ludzi, których uczucia religijne zostały podeptane przez tego pracodawcę - zmuszającego pracowników do akceptacji chorej ideologii. IKEI podziękowałem, więcej zakupów tam nie zrobię. Pozdrawiam,

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.