15.09.2016/10:10

Ikea stawia na małe sklepy

Sieć sklepów Ikea chce otwierać więcej małych sklepów o powierzchni ok. 2 tys. mkw. Dotychczas placówki sieci miały powierzchnię nawet 30 tys. mkw.

Małe sklepy sieci Ikea zlokalizowane są często w centrach handlowych. Szwedzka sieć nazywa je click-and-collect points, a można w nich od ręki kupić bardzo ograniczoną listę produktów. Punkty pełnią funkcję salonów, w których można uzyskać porady dotyczące zakupu mebli i wyposażenia domu. W sklepie można skompletować zamówienie, po którego odbiór zgłosimy się później samodzielnie lub które zostanie dostarczone do domu. W niektórych sklepach click-and-collect działa również rozbudowana kawiarnia.

Pierwszy mniejszy sklep Ikea otworzyła w marcu 2015 roku w Pampelunie w Hiszpanii. W roku obrotowym 2014-2015 otworzyła jeszcze trzy tego rodzaju placówki. W minionym roku obrotowym szybciej zaczęła rosnąć liczba sklepów click-and-collect. Ikea otworzyła 19 takich placówek – w sumie działają już w 11 krajach.

Ikea otwiera mniejsze sklepów ze względu na zmiany w preferencjach kupujących. Nie każdy ma już dzisiaj ochotę na zakupy w ogromnych halach. Poza tym coraz częściej kupujemy przez internet.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.