04.05.2017/16:19

Ikea stworzy własną sieć restauracji?

Ikea rozważa pomysł stworzenia własnej sieci restauracji umiejscowionych w centrach miast, z dala od wielkopowierzchniowych sklepów należących do firmy - donosi magazyn "Fast Company". Byłby to zupełnie nowy kierunek w rozwoju grupy specjalizującej się w produkcji i sprzedaży mebli oraz akcesoriów do domu.

"Fast Company" powołuje się na wewnętrzne dane firmy, z których wynika, że aż 30 proc. klientów Ikea Food - dywizji odpowiedzialnej m.in. za rozwój restauracji zlokalizowanych wewnątrz sklepów szwedzkiej sieci - przychodzi do obiektów Ikei tylko i wyłącznie po to, aby spożyć posiłek. Restauracje działające wewnątrz sklepów Ikea wydają rocznie klientom 650 mln posiłków i generują przychody na poziomie 1,8 mld dol. (dla porównania, przychody całej grupy to 36,5 mld dol.; dane za rok 2016).

- Sam fakt, że nie potrzebujemy tak wielu metrów kwadratowych do otwarcia kawiarni czy restauracji sprawia, że koncept sam w sobie jest interesujący. Mocno wierzę, że jest na to potencjał. Mam nadzieję, że za kilka lat nasi klienci będą mówili: "Ikea to świetne miejsce do spożycia jedzenia, a przy okazji sprzedaje trochę mebli" - mówi Michael La Cour, dyrektor zarządzający Ikea Food, cytowany przez "Fast Company".

Restauracje oferujące m.in. bardzo popularne wśród klientów Ikei klopsiki z puree ziemniaczanym i dżemem z borówek towarzyszą nierozłącznie sklepom Ikea od 1959 roku. Twórca handlowego giganta, Ingvar Kamprad, już rok po otwarciu pierwszego sklepu doszedł do wniosku, że warto w obiekcie wydzielić przestrzeń restauracyjną. Kamprad trafnie przewidział, że najedzony klient zostanie w sklepie dłużej, co zwiększy szanse na to, iż coś zakupi. Dziś firma zastanawia się ponoć nad tym, by pójść jeszcze o krok dalej i zdecydować się - na fali popularności dotychczasowych restauracji - na stworzenie oddzielnej sieci gastronomicznej, niezależnej od wielkopowierzchniowych sklepów.

Kierowany przez La Coura zespół Ikea Food od 2013 r. mocno skupia się na rozwoju spożywczego biznesu Ikei. Udało mu się m.in. usprawnić łańcuch dostaw, zmniejszyć ilość odpadów w niektórych lokalizacjach nawet o 30 proc., jak również dokonać zmian w menu, które poskutkowały wzrostem sprzedaży.

Warto podkreślić, że Ikea, której wielkie sklepy tradycyjnie zlokalizowane są na obrzeżach miast, od paru lat sukcesywnie zwiększa swoją obecność w centrach dużych aglomeracji. Chodzi o koncept o nazwie Kuchnia Spotkań Ikea, obecny od jesieni 2015 r. również w Warszawie. To miejsce, w którym można wspólnie gotować i spożywać posiłki, a także urządzać przyjęcia. Podobne koncepty znaleźć można w Londynie, Paryżu, czy Oslo.

Polski oddział sieci Ikea poinformował nas, że w naszym kraju planów budowy własnej sieci restauracji - przynajmniej na chwilę obecną - nie ma. - Sieć naszych restauracji, bistro oraz Sklepików Szwedzkich ogranicza się do sklepów Ikea; są one ich integralną częścią - odpisała na pytania redakcji wiadomoscihandlowe.pl Agata Czachórska, specjalista ds. komunikacji korporacyjnej Ikea Retail.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.