15.02.2019 / 11:03
StoryEditor

Ile podatków federalnych zapłaci w tym roku Amazon? Szok!

Amazon Spheres, kwatera główna koncernu, Seattle (fot. Joe Mabel [CC BY-SA 4.0])
Zgodnie z raportem opublikowanym przez Instytut Podatków i Ekonomii (ITEP), amerykański gigant e-commerce, technologii i rozrywki zapłaci federalnemu urzędowi podatkowemu IRS dokładnie… 0,00 USD. Firma, której wartość w pewnym momencie sięgnęła biliona dolarów, już drugi rok z rzędu nie musi zapłacić ani centa podatków federalnych – alarmuje magazyn Fortune.

W latach 2017 – 2018 Amazon podwoił zyski z 5,6 mld do 11,2 mld dolarów. Mimo tego, koncern nie musi zapłacić podatku federalnego. Co więcej, firma zgłosiła w zeznaniu podatkow...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 77% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

Przegląd prasy
17.12.2025 / 17:46
StoryEditor
Adam Imielski, Kraft Heinz: Zainwestowaliśmy w Polsce 100 mln dolarów w 5 lat [WYWIAD]
Adam Imielski, Kraft: Heinz: Zainwestowaliśmy w Polsce 100 mln dolarów w 5 lat (fot. materiały prasowe)

Adam Imielski, dyrektor zarządzający Kraft Heinz w Polsce, opowiada o transformacji giganta oraz roli, jaką w jego strategii odgrywa nasz kraj. Mówi o walce marek producenckich z markami własnymi oraz o tym, dlaczego sukcesu w branży FMCG nie da się dziś osiągnąć z pominięciem dyskontów. Zdradza też, jak widzi przyszłość rynku detalicznego w Polsce i jakim rodzajom sklepów daje szanse na wzrosty.

Z tego artykułu dowiesz się: 

  • Co oznacza podział koncernu Kraft Heinz na dwa odrębne podmioty? 
  • Jaką rolę pełni Polska w globalnej strategii firmy Kraft Heinz? 
  • Ile z tego, co produkuje zakład w Pudliszkach trafia na eksport? 
  • Jakie produkty marki Heinz przeznaczone na rynki Europy Zachodniej powstają w zakładzie w Pudliszkach?
  • Jak zmienia się obraz handlu detalicznego w Polsce?
  • Czy dyskonty pokazały już maksimum swoich możliwości?
  • Dlaczego percepcja cenowa dyskontów jest wypaczona?
  • Czy hipermarkety to format, który ma szanse utrzymać się na rynku?
  • Jak zmieniają się zwyczaje zakupowe Polaków?
  • Czy udział zakupów robionych na promocji będzie w Polsce rósł?

Na początku września zarząd koncernu Kraft Heinz zatwierdził podział firmy na dwie odrębne spółki. Co ta decyzja oznacza w praktyce? 

Ogłosiliśmy właśnie kolejne kroki na drodze naszej transformacji, przedstawiając plan podziału Kraft Heinz na dwa wiodące w branży, odrębne podmioty, funkcjonujące obecnie pod roboczymi nazwami: Global Taste Elevation Co. oraz North American Grocery Co.  Dzięki temu każda z firm będzie lepiej przygotowana do pełnego wykorzystania swojego potencjału jako niezależna spółka. 

Czyli nazwy tych spółek nie są docelowe?

Tak, ich ostateczne nazwy zostaną ustalone w późniejszym terminie.

Czy ten podział przełoży się na działalność firmy w Polsce? 

Finalizacja transakcji nastąpi w drugiej połowie 2026 roku. Do tego momentu Kraft Heinz będzie prowadzić działalność operacyjną bez zmian – dotyczy to również naszej działalności w Polsce. 

Jaka jest rola Polski i całego regionu CEE w globalnej strategii Kraft Heinz?

W globalnej strategii naszej grupy Polska zalicza się do krajów o dużym potencjale wzrostu. Realizujemy więc liczne inwestycje i planujemy kolejne. Nasz kraj jest też ważny w kontekście zaplecza produkcyjnego, bo 50 proc. wolumenu produkcyjnego fabryki w Pudliszkach trafia do krajów Europy Zachodniej

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 85% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23.12.2025 / 18:25
StoryEditor
Blackout jako test odporności handlu. Co dzieje się ze sklepami, gdy gaśnie prąd?
Panele fotowoltaiczne na dachach sklepów to coraz częstszy obrazek

Blackout przestaje być scenariuszem rodem z filmów katastroficznych. Awaria sieci energetycznej w Hiszpanii i Portugalii, lokalne przerwy w Pradze, Wiedniu czy Berlinie oraz rosnąca liczba incydentów w Europie pokazują, że handel detaliczny coraz częściej musi mierzyć się z ryzykiem nagłego braku zasilania. Skutki są natychmiastowe: od paraliżu płatności i logistyki po realne straty finansowe, które mogą sięgać nawet kilkunastu procent rocznych przychodów.

Blackout nie jest wyjątkiem. Staje się realnym zagrożeniem

Nawet krótkotrwała awaria zasilania może wywołać poważne konsekwencje operacyjne. Według szacunków, zakłócenia ene...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

28. grudzień 2025 23:30