Innowacja sieci Carrefour. Głosowe zakupy dzięki Asystentowi Google
Carrefour i Google poinformowali we wtorek, że we Francji uruchomili głosową usługę zakupów spożywczych. Ma to przyspieszyć ekspansję marki Carrefour w branży e-commerce.
Usługa działa za pośrednictwem Asystenta Google - usługi cyfrowej pomocy głosowej na smartfonach i innych urządzeniach z systemem Android. To część strategicznego partnerstwa między dwiema firmami zainicjowanego w czerwcu 2018 r.
- Innowacja, opracowana we współpracy z Google, jeszcze bardziej przyspieszy rozwój handlu elektronicznego w Carrefour - powiedziała Amelie Oudea-Castera, dyrektor wykonawcza Carrefour ds. Handlu elektronicznego, danych i transformacji cyfrowej.
Carrefour jest w trakcie globalnego rozwoju w celu zwiększenia sprzedaży i zysków. Sieć planuje zainwestować 2,8 miliarda euro w handel cyfrowy do końca roku. Sieć planuje zwiększyć sprzedaż e-commerce do 4,2 mld euro do 2022 r. W 2019 r. wartość sprzedaży online wyniosła 1,3 mld euro.
Dzięki nowej usłudze użytkownicy, którzy powiążą swoje konto Google z kontem Carrefour, będą mogli dodawać produkty do listy zakupów, wypowiadając ogólne słowa, takie jak masło lub mleko, lub nazwy produktów i marek. Asystent, który jest połączony z zasobami e-commerce Carrefour, przekształca listę w koszyk produktów dostępnych na stronie Carrefour.fr.
4