28.10.2020/11:06

InPost rozbudował sieć paczkomatów do ponad 9000 lokalizacji. To prawie dwa razy więcej punktów, niż ma Poczta Polska

Maszyna nr 9000 stanęła we wsi Wysocko Małe, koło Kalisza – gdzie mieszka około 1300 osób. Paczkomaty są już dostępne w 16 największych miastach w Polsce, 23 miastach do 200 tys. mieszkańców, 46 miastach do 100 tys., 138 miastach do 50 tys., 728 miejscowości do 20 tys. mieszkańców oraz 1823 wsiach.

Dla obsługi rosnących wolumenów przesyłek InPost systematycznie rozwija swoją infrastrukturę logistyczną – uruchomił drugą po sortowni w Piotrkowie Trybunalskim centralną sortownię w podwarszawskim Mszczonowie. Ponadto firma podpisała umowę na instalację 880 nowych Paczkomatów przy placówkach sieci Delikatesy Centrum, organizowanej przez Grupę Eurocash. 

„Bardzo szybko rozbudowujemy naszą infrastrukturę – ale pilnujemy, by na paczkomatowej mapie Polski były zarówno duże i średnie miasta, jak też małe miejscowości i wsie. Dziś paczkomaty InPost są równie intensywnie wykorzystane właśnie w takich miejscach. Dostajemy też setki kolejnych zgłoszeń z całej Polski z prośbami o instalację kolejnych maszyn. Bez względu na to, gdzie mieszka nasz klient, ma prawo do dostępu do wysokiej jakości usług InPostu. Tym samym likwidujemy zapóźnienie technologiczne mniejszych miejscowości i dajemy im dostęp do usług na takim samym poziomie, do jakiego przywykli mieszkańcy największych polskich metropolii. Jest to szczególnie istotne właśnie teraz, podczas drugiej fali pandemii, gdyż Paczkomaty to nadal najbezpieczniejsza – bo całkowicie bezkontaktowa – forma dostaw zakupów” – zwraca uwagę Rafał Brzoska, prezes InPost.

InPost inwestuje także w ekologiczny transport. Firma rozszerzyła swoją flotę samochodów elektrycznych o 40 nowych Nissanów e-NV200 XL Voltia i zapowiada zakup kolejnych. Samochody zapewniają zasięg do 200 km w mieście, 8m³ przestrzeni ładunkowej oraz ładowność 580 kg.

InPost wprowadził też usługę „Paczka w Weekend” – z uwagi na rosnące zapotrzebowanie na usługi paczkomatowe. Umożliwia ona dostawy do paczkomatów także w soboty i niedziele – koszt usługi to 4,99 zł brutto. W ramach „Paczki w weekend” przesyłki są dostarczane do klientów w weekend, jeśli nadanie (czyli przekazanie paczki do paczkomatu lub POP albo złożenie zlecenia na odbiór przez kuriera), nastąpi w sobotę do godziny 13:00.

Liczba paczkomatów (9000 urządzeń w Polsce) przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (4600 ). Paczkomaty InPost dostępne są w Polsce także przy sklepach: Dino, Lidl, Kaufland, Netto, sieci sklepów Delikatesy Centrum organizowanych przez Grupę Eurocash, a także w Centrach Handlowych Auchan. InPost podpisał również umowę z siecią sklepów Auchan na dostawę lodówkomatów oraz usługę dostaw door-to-door. Funkcjonalności maszyn InPost pozwalają na bezpieczne przechowanie i odbiór żywności, napojów oraz mrożonek zamówionych przez Internet w Auchan Direct.

Według badań Kantar TNS aż 40 proc. kupujących w sieci chce odbierać zakupy spożywcze w paczkomatach InPost. Ponadto, InPost uruchomił paczkomaty InDoor, przeznaczone specjalnie do instalacji wewnątrz budynków. 

Według raportu Gemius, paczkomaty są najczęściej wybieraną formą dostawy – wyprzedziły kurierów. Taki typ dostawy towaru preferuje aż 61 proc. kupujących w internecie. Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internatów aż o 9 p.p. w porównaniu do wyników raportu za 2019 rok. Po raz pierwszy w historii paczkomaty pobiły w popularności dostawy kurierem, które wybiera 55 proc. badanych – jest to pierwszy tego typu wynik na świecie. Aż 68 proc. badanych deklaruje, że możliwość odbioru zakupów przez urządzenia InPost motywują ich do zakupów w konkretnym sklepie internetowym – jest to wzrost o 7 p.p. więcej z roku na rok.
 

Dodaj komentarz

Więcej na temat:

5 komentarzy

  • Ben 02.11.2020

    Jakieś pierdółki można zamawiać, ale nic cenniejszego, kto przechodził proces reklamacyjny w Inpost ten wie.

  • dno 02.11.2020

    Inpost to dno. Reklamacja tam w ogóle nie istnieje.

  • Berna 01.11.2020

    Znakomita informacja. Miło patrzeć, jak rozwija się nasza polska firma. Lubię Inpost za paczkomaty, bo wspaniale ułatwiają życie i za wszystkie extra usługi dla klientów, jak np. szybkie nadania.

  • Renata 01.11.2020

    Szanuję Inpost za innowacyjność i ciągły rozwój. Miło patrzeć jak firma robi wszystko, by dogodzić swoim klientom. Kiedyś trzeba było stać w kolejkach na poczcie, teraz to przeszłość. Inpost to jest firma, której wszyscy potrzebowaliśmy.

  • Daria 01.11.2020

    InPost idzie jak burza, nawet pandemia nie jest w stanie ich zatrzymac:) Przyznam, ze ja sama juz od dłuzszego zcasu korzystam jak tylko moge z ich uslug. Jest szybko, tanio. Tym bardziej teraz, jak wprowadzili tę aplikacje przy ktorej moge zdalnie otwierac paczkomat, bez dotykania ekranu, wybieram ich uslugi.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także