Inpost z potężnym wzrostem dostaw za pośrednictwem Paczkomatów
Firma logistyczna Inpost dostarczyła w 2018 roku ponad 86 mln przesyłek, czyli o 52,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Dostawy za pośrednictwem Paczkomatów wzrosły o 56,3 proc., a przez Kuriera Inpost o 45,5 proc. Na koniec roku Inpost działał w oparciu o sieć blisko 4500 maszyn.
W okresie szczytu świątecznego, czyli od 28 listopada do 24 grudnia 2018 Inpost dostarczył ponad 12 mln przesyłek, czyli o 64,8 proc. więcej rok do roku, w tym paczkomaty notowały wzrost o 92,10 proc., a Kurier Inpost o 23,06 proc.
- W 2018 roku zrealizowaliśmy wszystkie założone cele – sieć Paczkomatów wzrosła do blisko 4500. Całoroczna dynamika po raz kolejny pokazała, że rośniemy znacznie szybciej niż rynek i przekroczyła 50 proc. rok do roku. Rynek e-commerce ma wciąż doskonałe perspektywy i rośnie w tempie niecałych 20 proc. r/r. Tymczasem nasze wolumeny rosły ponad dwukrotnie szybciej. Było to możliwe także dzięki naszym amerykańskim inwestorom, którzy uwierzyli w potencjał Inpostu i zapewnili nam stabilne, wieloletnie finansowanie. Pozwoliło to zbudować najszybciej rosnącego operatora logistycznego w naszej części Europy – mówi Rafał Brzoska, prezes Inpost.
Firma planuje dalszy intensywny rozwój i wprowadzenie kolejnych innowacyjnych rozwiązań. - Także na ten rok planujemy projekty, które zaskoczą naszą konkurencję. Nie zmieniamy naszej długofalowej strategii. Zamierzamy być numerem jeden w Polsce i jesteśmy na najlepszej drodze, aby ten plan zrealizować – podkreślił Brzoska.
Ponadto Inpost wprowadza elektryczne samochody dostawcze. Pierwsze dostawy do Paczkomatów Inpost w oparciu o ekologiczną flotę rozpoczęły się już w Krakowie. Do 2020 roku 30 proc. floty Inpost będą stanowić samochody elektryczne. Inpost – na mocy porozumień o współpracy – rozpoczął instalację Paczkomatów Inpost przy sklepach Lidl i Dino w całej Polsce.
We wrześniu 2018 roku Inpost i KKR – amerykańska firma inwestycyjna – zawarły porozumienie gwarantujące 125 mln euro finansowania dla Inpost w okresie 5,5 roku. Ponadto Advent International i Inpost zainwestują w 2018 roku nawet 250 mln zł w infrastrukturę paczkomatową oraz rozwój usług kurierskich.
W 2018 roku Inpost zrealizował:
- ponad 86 mln dostaw, czyli więcej o 52,5 proc. rok do roku
- 56,3 proc. wzrost wolumenu przesyłek do paczkomatów r/r
- 45,5 proc. wzrost wolumenu paczek kurierskich i minipaczek r/r
- w szczycie świątecznym wzrosty wolumenów dostaw do paczkomatów przekroczyły 92 proc.
wpisz opis
3 komentarze
-
07.02.2019
@Sprzedawca jest to nie do sprawdzenia ale uwierz że jakbyś zrezygnował z opcji paczkomat to część kupujących rezygnuje z ciebie z automatu
-
06.02.2019
Przyznaję jestem wielką fanką, często korzystam szczególnie z paczkomatów więc cieszy mnie ich rozwój, im więcej tym lepiej dla mnie
-
17.01.2019
Raczej znów spadnie skoro wyzyskują od sprzedawców na dodatkowych opłatach weryfikacji paczek. Sumując to sprzedawcy finansują niby niskie ceny za paczkomaty i allegro smart z własnej kieszeni.
12