11.10.2016/15:06

Intermarche chce w trzy lata zwiększyć udziały w polskim rynku do 5 proc.

W ciągu najbliższych trzech lat sieć Intermarche zamierza co najmniej podwoić swoje udziały w polskim rynku detalicznym. Obecnie wynoszą one ok. 1,8 proc., zbliżając się w niektórych momentach do poziomu 2 proc.

- Szacujemy, że dopiero przy udziałach w granicach 4-5 proc. ten biznes ma długoterminową rację bytu i takie właśnie udziały chcielibyśmy zdobyć w ciągu najbliższych trzech lat - mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Tomasz Walkowiak, członek zarządu Dyrekcji Handlowej Intermarche.

Jak wynika z danych GUS i Euromonitora opracowanych przez firmę Roland Berger, do Intermarche w 2015 r. należało ok. 2,5 proc. polskiego rynku spożywczego. Większymi udziałami w tak zdefiniowanym sektorze pochwalić mogły się: Jeronimo Martins/Biedronka (18,4 proc.), Tesco (5,8 proc.), Lidl (5,6 proc.), Kaufland (5,5 proc.), Auchan (4,6 proc.), Abc (4,5 proc.), Lewiatan (4,4 proc.), Carrefour (3,4 proc.) oraz Żabka i Freshmarket (3,1 proc.).

Przypomnijmy, Grupa Muszkieterów, w skład której wchodzi sieć Intermarche, zmodyfikowała niedawno założenia swojej strategii "Polska CAP 2020". Przypomnijmy, plany rozwoju ogłoszone w 2014 r. zakładały otwarcie 500 sklepów Intermarche i 300 placówek Bricomarche do 2020 r. W międzyczasie wydatki na inwestycje w obu sieciach miały wynieść 6 mld zł, by w 2020 r. dać całej grupie obroty na poziomie 16 mld zł.

- Program CAP został zmodyfikowany. Przede wszystkim w wyniku aktualnej sytuacji w 2016 r., tzn. tego, że tak naprawdę mamy ogromny przyrost obrotu przypadającego na mkw., natomiast niekoniecznie wzrasta potencjał zakupowy naszych klientów. W związku z tym mamy taką sytuację, gdzie niestety sklepy nie mają możliwości rozwijania się samodzielnie. Tak naprawdę podbieramy sobie wszyscy nawzajem udziały - zauważył w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl Tomasz Walkowiak.

Dodaj komentarz

3 komentarze

  • Jozek 14.01.2017

    Pudło nie pudło, ale jak już od dawna poważnie myślę i inwestycji w tej Grupie i wiem, że nie są to próżne obietnice. Co mówią to robią. Chociażby wystarczy sprawdzić ich zysk z lat ubiegłych

  • bohdan 11.01.2017

    dlaczego pudło? tych supermarketów już jest więcej niż tesco

  • atos 18.10.2016

    celuje, celuje i pudło

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.