13.03.2017/12:58

Intermarché stawia we Francji na rozwój sieci dyskontów Netto

Zdaniem Planet Retail, Grupa Muszkieterów, właściciel m.in. sieci Intermarché, będzie rozwijać swoją sieć hard-dyskontową Netto. Francuzi zamierzają raczej utwardzać niż zmiękczać formułę dysknotową tego szyldu. Do 2020 r. sieć ma liczyć ok. 500 placówek.

Dla Intermarche był to kolejny trudny rok. Firma jest wciąż silnie zależna od sytuacji na rynku francuskim, choć stara się rozszerzać obecność w Polsce czy Portugalii. Na tym ostatnim rynku Muszkieterowie chcą zainwestować ok. 200 mln euro, uruchamiając ok. 60 marketów oraz ok. 90 placówek typu forecourt (np. przy stacjach benzynowych).

Grupa Muszkieterów prowadzi hard-dyskontową sieć Netto (nie mylić z obecną w Polsce duńską siecią Netto) radzi sobie stosunkowo najlepiej, jeśli wziąć pod uwagę trudne uwarunkowania makroekonomiczne na rynku francuskim. Jednak nie wiadomo, czy uda się utrzymać wzrost sprzedaży w tej sieci, skoro zarówno Aldi jak i Lidl stopniowo zwiększają swoją obecność i inwestują znaczące sumy we wzmocnienie swojej oferty, m.in. wprowadzając świeżą żywność, sklepowe piekarnie, rozwijając trzystopniowy system marki własnej, poszerzając ofertę produktów markowych czy zwiększając liczbę promocji.

Ta większa aktywność niemieckich dyskonterów może skłonić część klientów Netto do zmiany miejsca zakupów, co wpłynęłoby na ogólne wyniki finansowe Grupy. Jednak Muszkieterowie planują raczej utwardzenie niż złagodzenie formuły dyskontowej Netto, ponieważ klimat gospodarczy we Francji w najbliższym czasie raczej będzie się pogarszał, a nie poprawiał.

Jednym z filarów strategii wzrostowej Grupy Muszkieterowie jest więc rozwój sieci Netto. Do 2020 r. ma ona liczyć 500 placówek. Każdy z kupców prowadzących sklepy pod tym szyldem będzie mógł otworzyć po trzy placówki.

Z kolei format Intermarche Drive, funkcjonujący obecnie w niektórych regionach Francji, ma być docelowo ogólnokrajowy. Firma chce rozruszać tę sieć po roku stagnacji wywolanej głównie deflacją cen żywności. Od początku 2017 r. nie widać oznak wzrostu cen, w lutym wskaźnik inflacji wyniósł -0,95%, podczas gdy w styczniu było to -1,13%.

Muszkieterowie mają duże zdolności produkcyjne i wykorzystują je do znaczącej przebudowy oferty marki własnej. Sieć dokona w ciągu najbliższych 18 miesięcy przeglądu ok. 6600 produktów private label i poważnie rozszerzy ofertę w niektórych kategoriach, takich jak zdrowa żywność.

We Francji trwają też intensywne prace nad rozwojem sprzedaży online. Początkowa oferta platformy internetowej obejmuje ok. 50 tys. produktów, do czerwca 2017 r. ma ich być ok. 150 tys. Cel pierwszy to wzrost udziałów w rynku non-food i skierowanie konsumentów do istniejących sklepów. Firma spodziewa się w 2017 r. ok. 15-20 mln przychodów z e-commerce. Cel drugi to rozwój formatu Drive i osiągnięcie wzrostu sprzedaży z obecnych ok. 400 mln euro do 700 mln w 2020 r.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.