12.02.2016/18:39

Intermarche testuje produkty bio i eko

Na początku grudnia  2015 r. Grupa Muszkieterów postawiła zbadać opinię i potrzeby klientów w kwestii żywności bio i eko. W tym celu zorganizowana  została wysyłka kreatywna koszy z produktami dostępnymi w sklepach Intermarché, a której adresatami byli blogerzy oraz dziennikarze zajmujący się tematyką zdrowej żywności i gotowania. 12 adresatów za pomocą ankiety wyraziło swoją opinię na temat nadesłanych produktów.

Potrzeby konsumenckie ulegają dynamicznym zmianom dzięki coraz większej świadomości klientów. Od lat niesłabnącą popularnością cieszą się produkty z gamy bio i eko. Coraz chętniej sięgamy po żywność ekologiczną, mając świadomość, że zdrowe odżywianie ma wpływ na nasze zdrowie i codzienne samopoczucie.

Według danych Najwyższej Izby Kontroli obecnie zdrową żywność produkuje niewiele ponad 2 procent wszystkich gospodarstw rolnych, a mimo to Polska znajduje się na siódmym miejscu w Unii Europejskiej pod względem liczby gospodarstw ekologicznych.

Niestety, dostępność tego typu produktów w sklepach nie zawsze nadąża za potrzebami klientów. W związku z tym Intermarché postanowiło ze współpracy z blogerami oraz dziennikarzami sprawdzić a pomocą specjalnie przygotowanej ankiety, gdzie konsumenci najczęściej robią zakupy bio i eko, które z produktów cieszą się największą popularnością, a jakie z nich trudno jest znaleźć w ofercie sklepów. Zebrane informacje posłużą do tego, aby w przyszłości jeszcze lepiej dopasować ofertę Intermarché do potrzeb konsumentów.

- Produkty bio i eko nie należą do łatwo dostępnych, chociaż w porównaniu z sytuacją sprzed kilku lat, jest zdecydowanie lepiej. Wciąż jednak produkty bio i eko łatwiej dostać w internecie niż w osiedlowym sklepie. Cieszę się, że mogłam wziąć udział w akcji. Produkty, które otrzymałam, były wysokiej jakości, oraz w pełni spełniały moje wymagania, a możliwość wzięcia udziału w konkursie była dodatkowym atutem Agnieszka D. właścicielka bloga „Nie trać czasu na gotowanie”.

Warto wspomnieć, że uczestnicy akcji mieli także szansę wzięcia udziału w konkursie na najciekawszy przepis opracowany z podstawie przesłanych produktów bio/eko. Na autorów najciekawszych przepisów, Intermarché przygotowało zestaw noży francuskiej marki – Fontignac. Wszystkie przepisy blogerów z akcji zostały też uwzględnione w aplikacji Atelier Intermarché, którą można pobrać na urządzenia mobilne z systemami iOS lub Android.

Grupa Muszkieterów, to sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce, jest zrzeszeniem ponad 260 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. Sieć handlowa Grupy Muszkieterów liczy obecnie 230 supermarketów Intermarché i 121 Bricomarché. Muszkieterowie są obecni w 5 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii oraz Serbii.  W 2014 r. obroty Grupy Muszkieterów w Polsce wyniosły 5,43 mld złotych. W tym samym czasie Grupa w całej Europie wygenerowała obroty na poziomie przekraczającym 40 mld euro.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.