22.04.2016/17:01

Intermarche wprowadzi do polskich sklepów kasy samoobsługowe

Intermarche uruchomi wkrótce testy kas samoobsługowych w polskich supermarketach sieci – dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl. Czy francuski operator zdecyduje się na rozwój projektu, dowiemy się jednak dopiero w połowie 2017 r., gdy firma podsumuje wyniki testów.

- Aktualnie przygotowujemy infrastrukturę w sklepach testowych i jesteśmy w ostatniej fazie integracji systemów. Kolejnym etapem prac będą szkolenia personelu, gdyż kasa samoobsługowa łączy się ze zmianą zakresu obowiązków, odpowiedzialności i zadań pracowników strefy kas – mówi Tomasz Walkowiak, członek zarządu Dyrekcji Handlowej Intermarche.

I dodaje: - Testy prowadzone będą w kilku sklepach Intermarche w różnych typach lokalizacji - chcemy zweryfikować, jak na tę nową usługę reagują zarówno klienci dużych miast, jak i mniejszych miejscowości. W pierwszej połowie 2017 roku, kiedy podsumujemy wyniki testu, będziemy mogli określić perspektywy i czas wdrożenia usługi na masową skalę we wszystkich bądź w części naszych sklepów – tłumaczy Tomasz Walkowiak.

Intermarche to kolejna sieć na polskim rynku, która chce sprawdzić efektywność kas samoobsługowych w sklepach. Obecnie kasy tego typu działają w hipermarketach takich sieci jak Tesco, Carrefour, czy Auchan. Jednak z takimi rozwiązaniami próbowało zmierzyć się już wiele sieci, w dużej części bez większego sukcesu. Kasy samoobsługowe testowało m.in. kilka spółdzielni Społem, Delikatesy Alma, drogerie Rossmann, supermarkety Lewiatan, czy Biedronka.

O ile hipermarkety dość szybko zaadoptowały ten koncept sprzedaży, o tyle w supermarketach i dyskontach ciągle niewiele jest tego typu urządzeń, a większość projektów pozostaje na etapie testów. Dwie najbardziej spektakularne porażki to nieudany projekt supermarketu Tesco, który bazował w 100 proc. na kasach samoobsługowych, a także wycofanie się Biedronki z jej własnego projektu. Te przykłady nasuwają pytanie, czy na mniejszych powierzchniach jest miejsce na tego typu rozwiązania i czy polski klient dojrzał już do korzystania z tego typu urządzeń. Intermarche ze swoimi dużymi supermarketami ma spore szanse na sukces projektu, jednak głownie w dużych miastach, gdzie klient jest bardziej świadomy - tymczasem sklepów w największych ośrodkach miejskich sieć nie ma zbyt wiele.

Grupa Muszkieterów, największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce, jest zrzeszeniem ponad 280 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. Sieć handlowa Grupy Muszkieterów liczy obecnie 230 supermarketów Intermarché i 126 Bricomarché. Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii i Portugalii.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.