02.08.2016/11:17

Internauci najbardziej lubią pizzę, lody i kawę

Słodycze i lody, a także dania z makaronem oraz pizza - ochotę na te przyjemności dla podniebienia Polacy najczęściej deklarowali w lipcu w internecie. Wśród napojów wygrała kawa, wyprzedzając herbatę i piwo. Instytut Monitorowania Mediów sprawdził, na jakie potrawy, przekąski i napoje Polacy najczęściej wyrażają chęć w komentarzach m.in. na Facebooku i Twitterze.

Od 1 lipca internauci ponad 90 tysięcy razy dzielili się w mediach społecznościowych swoimi bieżącymi potrzebami lub życzeniami. Wpisy te to nie tylko prośby o wskazanie miejsca zakupu danego produktu czy inne prośby o pomoc w rozwiązaniu codziennych problemów. Znaczna część z nich dotyczy żywności i napojów.

Jak wynika z analizy, Polacy najczęściej deklarują ochotę na „coś słodkiego” lub „coś pysznego”. Dalej w życzeniach pojawiają się także lody, makaron, a także kawa i ciasto. Pierwszą dziesiątkę kulinarnych potrzeb zamykają pizza, desery oraz śniadania.

Owoce pojawiają się dopiero na 13. miejscu - w lipcu wygrywają arbuzy oraz czereśnie. To jednak wciąż wyżej, niż sernik (18), chipsy(23) czy cukierki (34). Najwyżej notowaną marką w zestawieniu jest Nutella (26), lecz w wynikach znajdziemy też m.in. „Ptasie Mleczko” od Wedla czy kanapki z sieci McDonald's, Burger King lub KFC.

Czekolada znalazła się na 19. miejscu, wyprzedzając m.in. naleśniki (30) i  żelki (38). Wśród popularnych dań fast- i street-foodowych, kebab (25) wygrał z hamburgerem (33). Gofry zajęły 37. pozycję, a frytki - 39.

Przez Twittera do serca

Tylko niespełna 20% wpisów o życzeniach kulinarnych Polaków doczekało się odpowiedzi ze strony użytkowników prywatnych bądź kont firmowych - wynika z monitoringu IMM. Tymczasem komentarze wyrażające codzienne potrzeby są dla marek okazją nie tylko do zaprezentowania własnej oferty, ale przede wszystkim stanowią dobrą pozycję startową do budowania i poszerzania związanej z firmą społeczności.

Wśród marek z branży FMCG, które wykorzystują te szanse i lubią porozmawiać z internautami o ich gustach, są m.in. CoffeDesk, Pizza Hut, Wedel, DMG Kawy i Herbaty, Dr Oetker, Puffinsy czy Tymbark. W dyskusjach o propozycjach na obiad można znaleźć także komentarze serwisów lub blogów kulinarnych, m.in. Cooking Monster.

Rozmowy przy jedzeniu

Związane z żywnością, branżą spożywczą, cukierniczą czy kulinarną deklaracje typu „mam ochotę na...”, najczęściej pojawiają się na Twitterze, Facebooku oraz w serwisach Q&A (np. Zapytaj.Onet.pl czy Ask.fm). Popularne są również na Instagramie, zwykle w sąsiedztwie hasztagów typu #foodporn czy #foodie.

Oprócz największych serwisów społecznościowych z głównego nurtu, marki FMCG mają duże pole do popisu także na forach dyskusyjnych, m.in. w serwisach Kafeteria.pl, Wizaz.pl czy Forum.Vitalia.pl.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.