21.09.2016/10:21

Internet nie kanibalizuje sprzedaży stacjonarnej

Już niemal 40 proc. kupujących przed wizytą w sklepie sprawdza oferty w internecie, ale nie zagraża to sklepom stacjonarnym – pisze „Rzeczpospolita”.

Gazeta powołuje się na badania serwisu Ceneo. Wynika z nich, że 36 proc. klientów sklepów stacjonarnych, zanim wybierze się na zakupy, sprawdza dostępne opcje w sieci. Cena i dostępność produktu są sprawdzane nie tylko na stronach e-sklepów, ale i w porównywarkach cenowych czy serwisach aukcyjnych. Co ciekawe, w zasadzie dla znikomej grupy klientów – poniżej 1 proc. wskazań – źródłem informacji są strony internetowe producentów. Z badania Ceneo wynika, że największa grupa sprawdza oferty przed zakuoem ZGD i RTV. Co drugi sięga wtedy po sieć, nieco mniej popularne jest ro w przypadku ubrań. Przewagą sklepów stacjonarnych jest to, że umożliwiają klientom natychmiastowe wejście w posiadanie towaru w momencie finalizacji transakcji. 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.