16.02.2017/13:18

Intersport zmienia model zakupu marek własnych

Sieć sklepów Intersport Polska planuje zmianę modelu zakupu towarów oznaczonych markami własnymi Intersport. Firma chce realizować zakupy bezpośrednio od szwajcarskiej spółki Intersport International Corporation.

W wyniku planowanych zmian w systemie zakupów polski oddział Intersport oczekuje wzrostu realizowanej marży oraz wzrostu udziału marek własnych w sprzedaży ogółem. Spółka przewiduje potrzebę wzrostu zapotrzebowania na kapitał pracujący.

Z uwagi na strukturę bilansu spółki, sfinansowanie przewidywanego wzrostu majątku obrotowego, jak również odbudowa kapitałów własnych spółki, wymagają podniesienia kapitału zakładowego, co umożliwi również zwiększenie poziomu kredytu obrotowego.

Aby to osiągnąć, spółka musi pozyskać dodatkowe fundusze oraz poprawić wysokość i strukturę kapitałów własnych. W związku z powyższym zostało zwołane na dzień 15 marca br. Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy, które zadecyduje o podwyższeniu kapitału zakładowego spółki poprzez emisję akcji serii F. Akcje zostaną zaoferowane w drodze prywatnej subskrypcji Inwestorom wybranym przez zarząd.

Dodatkowo ITC i IDE zobowiązały się udzielić Spółce wsparcia w celu uzyskania od Intersport International Corporation (IIC), bezpośredniej wyłącznej licencji na używanie znaku towarowego „Intersport” oraz znaków towarowych dotyczących marek własnych Intersport na terytorium Polski. Z chwilą wejścia w życie bezpośrednich licencji Intersport, rozwiązane zostaną ze skutkiem natychmiastowym - bez dodatkowych kosztów i opłat - zawarte w 2005 roku pomiędzy spółką a IDE Umowy Sublicencyjne.

Przypomnijmy, że 16 lutego spółka podpisała z Intersport Deutschland eG („IDE”) oraz Intercontact Beteiligungsgesellschaft mbH („ITC”) – trójstronne porozumienie mające na celu uregulowanie wzajemnych zobowiązań i umożliwienie dalszego rozwoju marki Intersport na terytorium Polski.

Spółka Intersport Polska S.A., od 2005 roku jest członkiem międzynarodowej Grupy Intersport i posiada sublicencję na prowadzenie sprzedaży detalicznej pod szyldem Intersport na terenie Polski. Spółka prowadzi działalność handlową w 32 salonach własnych, które zlokalizowane są w 21 największych miastach Polski.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.