19.05.2017/11:04

Jak Polacy postrzegają sieci sklepów spożywczych? Mapa Percepcji Konsumenckiej Polska 2017

Polski rynek spożywczy po latach szybkiego wzrostu stał się jednym z największych w Europie. Obecnie jest już rynkiem dojrzałym. Aby na nim prosperować, nie wystarczy znaleźć dobrą lokalizaję. Trzeba umieć odróżnić się od konkurencji. Aby to uczynić, trzeba zrozumieć, jak klienci postrzegają sklepy. Firma Oliver Wyman sporządziła pierwszą Mapę Percepcji Konsumenckiej polskiego rynku spożywczego, która ma ułatwić to zadanie.

Limit 8 bezpłatnych artykułów został wyczerpany.
Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo.
Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

W ramach subskrybcji otrzymasz:
  • Specjalną cenę promocyjną do dnia startu Retail & FMCG Congress;
  • Najważniejsze informacje z sektora handlu i FMCG w jednym miejscu;
  • Archiwum blisko 40 000 profesjonalnych tekstów;
Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Bolo 22.05.2017

    Niestety ciągłym problemem w badaniach deklaratywnych jest percepcja klienta, która nie zawsze oddaje rzeczywistość. Lidl podany jako druga najbliższa sieć, a ABC siedemnasta to mocno zafałszowany obraz. Jaką więc wiedzę z tego badania zyskujemy? Czy przytoczone wnioski są zatem właściwe? Autorzy powołują się na zachodnie schematy "odróżniania" się sieci, ale czy klienci mają tak różne potrzeby i czy miały te rynki taką ilość sieci jak w Polsce? Być może nie da się spełnić wszystkich oczekiwań klienta w jednym sklepie, ale z czego zrezygnować? To dobre pytanie - na badanie.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.