05.08.2016/15:17

Jak uratować sieć Delikatesów Alma? Firma rozważa pozyskanie inwestora

Władze spółki Alma Market, do której należy sieć ok. 50 sklepów delikatesowych Alma zapowiedziały, że mając na uwadze dalszy rozwój firmy podjęły decyzję o przeglądzie opcji strategicznych we wszystkich obszarach działalności biznesowej.

Jak zapewniają władze Alma Market „na tym etapie przeglądu wszystkie opcje będą rozważane, w tym poszukiwanie dla Almy inwestora branżowego, utrzymanie istniejącej struktury właścicielskiej, jak również poszukiwanie inwestora finansowego.”

Decyzje związane z wyborem konkretnej opcji przez zarząd Almy nie zostały podjęte.

Przypomnijmy, że problemy spółki Alma Market narastały od kilku miesięcy. Punktem zwrotnym były opublikowane wyników finansowych za I półrocze 2016 r. e chcą szukać wyjścia z trudnej sytuacji. Co istotne, działania muszą zostać podjęte natychmiast ponieważ każdy miesiąc zwłoki może doprowadzić jedną z najbardziej rozpoznawalnych sieci delikatesowych do sytuacji, w której znalazły się kilka lat temu delikatesy Bomi.

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy Alma Market osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 719 mln zł wobec 790,1 mln zł przed rokiem. Jednocześnie sieć zmniejszyła stratę operacyjną, która wyniosła ok. 8 mln zł. W analogicznym okresie ubiegłego roku było to 10,6 mln zł – wynika z raportu opublikowanego przez spółkę.

Strata netto jednostki dominującej wyniosła w I pół. 12,5 mln zł wobec 19,2 mln zł straty w zeszłym roku. W sprawozdaniu z działalności grupy kapitałowej spółki czytamy, że plany inwestycyjne Alma Market S.A. na 2016 rok zostały ograniczone. Obecna strategia spółki zakłada zmniejszenie wielkości powierzchni handlowych celem zwiększenia rentowności sprzedaży realizowanej na 1 mkw. sklepu. Otwieranie nowych placówek związane będzie z zamianą miejsca sprzedaży, tak jak w przypadku uruchomienia obiektu w Galerii Matejki w Łodzi w maju tego roku w miejsce zamkniętego w lutym sklepu w łódzkiej Manufakturze lub zajęciem nowej atrakcyjnej pod względem handlowym lokalizacji, jak w przypadku otwartego 1 lipca sklepu w Węgrzcach koło Krakowa.

Ostateczne decyzje o uruchomieniu bądź ograniczeniu powierzchni poszczególnych obiektów handlowych będą uzależnione od możliwości uzyskania satysfakcjonujących warunków umownych. „Spółka planuje otwarcia nowych sklepów franczyzowych pod marką Alma Smart o powierzchni ok. 200-450 mkw. zlokalizowanych w centrach miast oraz na osiedlach mieszkaniowych. Wartość nakładów inwestycyjnych, które zostaną jeszcze zrealizowane w 2016 roku będzie zależna od pozyskanych środków na ten cel od partnerów, którzy wynajmują powierzchnie handlowe i ze sprzedaży innych nieruchomości i nieruchomości inwestycyjnych należących do spółki i jej spółek zależnych” – czytamy w raporcie Alma Market.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.