23.09.2016/12:06

Jamie Walker, Tesco CE: Zespół ds. produktów odegra kluczową rolę w transformacji biznesu

- Mamy jasny plan dotyczący transformacji naszego biznesu Tesco w Europie (…). Skupiamy się na czterech elementach. Chcemy upraszczać i wzmacniać nasz biznes, a równocześnie pomagać klientom cieszyć się tym wszystkim, co łączy się kuchnią i produktami spożywczymi. Naszym celem jest dostarczanie doskonałej obsługi klienta i sprawienie, by nasze sklepy były ulubionym miejscem na codzienne zakupy. W każdym z tych czterech obszarów kluczową rolę do odegrania ma zespół ds. produktów – mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Jamie Walker, Product Director w Tesco Europa Centralna.

- Grupa Tesco dokonała centralizacji operacji na czterech rynkach Europy Centralnej; w jaki sposób te zmiany wpłynęły na dział zakupów? W jaki sposób funkcjonuje on obecnie?

W marcu 2015 roku ogłosiliśmy zmianę w sposobie zarządzania naszym biznesem w Europie Środkowej. Obecnie to cztery rynki, ale jedna organizacja, z jednym zespołem zarządzającym i jedną strategią. Ta jedna strategia oznacza dla nas nowy sposób pracy, także w zespole ds. produktów – bo tak obecnie nazywamy dział handlowy. W dużym uproszczeniu, mamy jeden zespół ds. produktów działający na czterech rynkach, z menedżerami kategorii odpowiedzialnymi za poszczególne kategorie produktów z perspektywy europejskiej oraz kupcami, z bardziej lokalnym podejściem i obszarem odpowiedzialności.

- Czy projekt się sprawdza? Czy organizacja „nowego” działu zakupów została zakończona?

Tak naprawdę nie nazywałbym tego projektem. Tu chodzi o nowy sposób pracy. To nie tylko zmiana strukturalna – budujemy przyszłość naszego biznesu dla klientów i pracowników, a taka transformacja musi zająć co najmniej trzy lata. Wracając zaś do struktury zespołu ds. produktów – tak, stworzyliśmy już fundamenty naszego europejskiego działu, teraz raczej już tylko dostosowujemy struktury do potrzeb firmy, a to jest przecież elementem codziennej pracy każdej firmy. Wszystkie te zmiany dzieją się także dzięki informacjom i opiniom, jakie otrzymujemy od naszych partnerów biznesowych.

- Jak wyglądają główne cele dla prowadzonego przez pana projektu?

Mamy jasny plan dotyczący transformacji naszego biznesu w Europie, zaś praca działu ds. produktów jest tylko częścią tej wielkiej zmiany. To długofalowy plan, który ma nam pomóc jeszcze lepiej odpowiadać na oczekiwania naszych klientów. Skupiamy się na czterech elementach. Chcemy upraszczać i wzmacniać nasz biznes, a równocześnie pomagać klientom cieszyć się tym wszystkim, co łączy się kuchnią i produktami spożywczymi. Naszym celem jest dostarczanie doskonałej obsługi klienta i sprawienie, by nasze sklepy były ulubionym miejscem na codzienne zakupy. W każdym z tych czterech obszarów kluczową rolę do odegrania ma zespół ds. produktów.

- Jak wygląda obecnie łańcuch dostaw w ramach nowej struktury zakupowej Tesco w naszym regionie?

Chcemy współpracować w ramach regionu wszędzie, gdzie to możliwe i działać lokalnie, zawsze gdy wymagają tego oczekiwania naszych klientów. Myślę, że to podejście widać także w łańcuchu dostaw. Dobrym przykładem może tu być nowe centrum dystrybucji pod Poznaniem, które będzie obsługiwać sklepy w północnej Polsce od października tego roku. Pracujemy nad tym, by także procesy zamawiania i sam łańcuch dostaw były bliżej działu ds. produktów.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.