23.10.2017/01:00

Jan Kolański, prezes Colian: Stawiamy na jakość, dlatego pracujemy na poprawą serwisu

Stawiamy na innowacje i jakość, dlatego będziemy rozwijać serwis, by produkty jak najkrócej przebywały w magazynach dystrybutorów – stwierdził Jan Kolański podczas konferencji „Rozsmakuj się w przyszłości”, poświęconej przyszłości rynku słodyczy i planom rozwojowym firmy Colian.

Spotkanie, które zgromadziło kilkuset kontrahentów grupy Colian (w tym wielu gości zagranicznych), odbyło się 20 października w hotelu Mazurkas. Tego samego wieczoru prezes grupy Colian jako pierwszy Polak odebrał prestiżową nagrodę European Candy Kettle Award za wybitne osiągnięcia i wkład w rozwój rynku słodyczy. Tym samym trafił do grona takich managerów jak Michele Ferrero (Ferrero Company), Sir Adrian Cadbury (Cadbury Ltd), Wolfgang Majer (Nestlé), Axel Oberwelland (Storck), Murat Ulker (Ulker) i Dr. Hans Riegel (Haribo).

Występując podczas konferencji poświęconej przyszłości rynku i planom rozwojowym kierowanej przez siebie firmy prezes Kolański chętnie dzielił się swoimi przemyśleniami:

– Teraz modne jest popijanie rukoli wodą, ale dieta musi być zrównoważona. Słodycze to przyjemność i tym się kierujemy przy ich tworzeniu. W naszym kraju wybuchła wielka wojna cenowa, ale Colian nie będzie konkurować ceną. Stawiamy na jakość i w tym będziemy konsekwentni, i w Polsce, i za granicą – stwierdził (firma eksportuje swoje wyroby do ponad 70 krajów). – Konsumenci oczekują produktów wysokiej jakości i świeżych. Dlatego rozwijamy serwis, by nasz towar nie zalegał w magazynach dystrybutorów i nie tracił walorów. Pracujemy nad tym, by jak najszybciej trafiał na półki i rotował. Cena jest ważna, ale to jakość zostaje w głowach konsumentów na dłużej – podkreślił Kolański.

Gros inwestycji, także mających na celu usprawnienie logistyki i funkcjonującej od 2009 roku firmy Colian Logistic, firma zamierza poczynić w centrali, czyli w Opatówku, bo tam są możliwości przeprowadzenia największych przedsięwzięć.

Szef Coliana przyznał podczas swojego wystąpienia, że powoli myśli o sukcesji: - To proces, do którego należy dobrze się przygotować. Jestem dumny, że Colian jest firmą rodzinną i należy do stowarzyszenia skupiającego rodzinne przedsiębiorstwa. Dumą napawa mnie również fakt, że Colian to polska firma, która na co dzień skutecznie konkuruje z międzynarodowymi producentami, bo tak wygląda teraz rynek słodyczy. Gdy zaczynaliśmy na początku lat 90., polskich wytwórców było 140, dziś jesteśmy praktycznie my i wielkie koncerny – zaznaczył.

Przypomniał, że firma rozwija się na arenie międzynarodowej, czego dowodem jest ubiegłoroczne przejęcie brytyjskiej firmy Elizabeth Show Limited. – Stawiamy na eksport, bo to powinna być wizytówka polskiej gospodarki. Właśnie wprowadzamy do Wielkiej Brytanii Jeżyki pod lokalnym brandem, bo Anglicy nie poradziliby sobie z wymówieniem oryginalnej nazwy – podkreślił.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.