02.06.2017/16:40

Jan Kolański, prezes Coliana: Na rynku FMCG jest za dużo produktów

- Na rynku mamy 400 tys. produktów, największy sklep może ich mieć u siebie 50 tys., konsument robiąc zakupy ma średnio w koszyku 12 SKU, a nam do życia jest potrzebne 400. Jeśli to przeanalizujemy, to widzimy, że jest za dużo produktów – mówił Jan Kolański, prezes zarządu Colian S.A. podczas 10. Kongresu Rynku FMCG 2017.

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit 8 bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów.
Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo.
Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

W ramach subskrybcji otrzymasz:
  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich
W ramach Prenumeraty WH Plus także:
  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
Dodaj komentarz

6 komentarzy

  • Hellena 28.09.2017

    a cukier wciąż drogi p. Janie? :)

  • Kupiec 14.08.2017

    Prezes Jan chyba zrozumiał co nie działało w jego biznesie. W firmie dał zielone światło na zmiany zatrudniając Managera który zmienia model działania Colian na zdecydowanie bardziej rynkowy co już przekłada się na wyniki. Widać tez w tych samych osobach z Colian zmianę w podejściu do rynku, klienta i w sposobie robienia biznesu. Co do wypowiedzi - wiele prawdy w tym jest. Na rynku jest tysiące sku a klienci kupują kilkaset.

  • były pracownik 04.08.2017

    Fajnie, że prezes wie i rozumie jakiej pracy szukają młodzi szkoda tylko, że tego nie wdraża w swoich firmach, jakość i warunki pracy są wciąż z tamtego wieku

  • ff 05.06.2017

    świetny pomysł! będziemy mieć zachodnie sieci z produktami koncernów a reszta niech zdycha, zwłaszcza polskie firmy, które nie stać na walkę z zachodnimi koncernami!
    Pan prezes też szybko znajdzie się w puli do odstrzału, aż takim gigantem rynkowym nie jest

  • kupiec nie prezes 05.06.2017

    Pan Jan przemowil, niczym Leo Messi polskiego handlu ...
    Skoro widzi idace zmiany, moze je w koncu wdrozy w swoim Hooldingu, bo wartosc sprzedazy wciąż spada.

  • konsument 03.06.2017

    Pan Jan, śmie żartować. Najlepiej jak by została na rynku sama Helena:) Rynek opanowali Portugalczycy, którzy zabierają półkę produktową, swoim badziewnym produktem oraz korporacyjną chemią spożywczą raczą polskich konsumentów. Jeśli natychmiast Urząd Ochrony Konkurencji nie wkroczy z ograniczeniami regulującymi rynek to obudzimy się z ręką w nocniku i na śniadanie będziemy jedli żelki bo w "marketach" nic innego nie uświadczymy. Rodzime produkty będą sprzedawane w systemie MML.:)

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.