13.11.2019/14:53

Jedna z reklam piwa marki Tyskie narusza Kodeks Etyki Reklamy

Komisja Etyki Reklamy uznała, że „reklama piwa nie może kreować wizerunku piwa jako środka do przezwyciężania problemów życiowych.” Stwierdziła, że hasło promowane w reklamie piwa Tyskie  odnosi się do spożywanie piwa w celu przezwyciężania problemu życiowego jakim jest zamknięcie na ludzi.

Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęły dwie skargi, których przedmiotem były reklamy internetowe piwa marki Tyskie. Skarżący mieli zastrzeżenia do reklam z hasłem „otwieramy Tyskie... Tyskie otwiera nas” i filmu zatytułowanego „Winda”. Komisja w jednym przypadku dopatrzyła się niezgodności z KER.

„Zespół Orzekający dopatrzył się w przedmiotowej reklamie naruszenia normy zawartej w art. 6 Załącznika nr 1 do  Kodeksu Etyki Reklamy w myśl którego: „reklama piwa nie może kreować wizerunku piwa jako środka do przezwyciężania problemów życiowych.” W ocenie Zespołu Orzekającego zawarte w reklamie hasło „otwieramy Tyskie” „ Tyskie otwiera nas” odnosi się do spożywanie piwa w celu przezwyciężania problemu życiowego jakim jest zamknięcie na ludzi.” – czytamy w uchwale Nr ZO/121/19/70u w sprawie reklamy internetowej Kompanii Piwowarskiej.
 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.