Jeff Bezos: sprzedaż podczas Amazon Prime Day 2019 była wyższa niż połączone obroty z ubiegłorocznych Black Friday i Cyber Monda
Tegoroczny Prime Day, wyprzedaż dla posiadaczy abonamentu Prime, był najdłuższy z dotychczasowych – trwał dwie doby. Zakupy robili klienci z 18 krajów. Było to „największe wydarzenie sprzedażowe w historii Amazona”.
Firma tradycyjnie już nie ujawniła szczegółowych danych dotyczących wartości obrotów, podała natomiast szereg spektakularnych liczb. W ciągu dwóch dni promocji sprzedano łącznie 175 mln przedmiotów – więcej niż podczas ubiegłorocznego Czarnego Piątku i Cyfrowego Poniedziałku liczonych łącznie.
Amazon poinformował, że sprzedał w ciągu dwóch dni ponad 100 tys. laptopów, 200 tys. telewizorów, 300 tys. słuchawek, 350 tys. kosmetyków i milion zabawek.
Z wyprzedaży skorzystała „rekordowa liczba” posiadaczy pakietu Prime. Nie wiadomo, ile dokładnie osób jest gotowych wnosić roczną opłatę w wysokości 119 dolarów rocznie, korzystając m.in. z darmowych dostaw oraz dostępu do imprez takich jak Prime Day. Amazon ujawnił jedynie, że 15 lipca abonament wykupiło więcej osób, niż kiedykolwiek wcześniej w jeden dzień, a niemal drugie tyle zdecydowało się na przystąpienie do programu w drugim dniu wyprzedaży. Natomiast jeszcze w kwietniu br. firma chwaliła się, że liczba członków klubu Prime przekroczyła w skali globalnej 100 mln.
– Chcemy podziękować członkom Prime z całego świata. Kupili oni miliony urządzeń wyposażonych w asystenta głosowego Alexa, skorzystali z dziesiątków milionów dolarów oszczędności, robiąc zakupy w sieci Whole Foods Market, kupili także produkty o wartości ponad 2 mld dolarów od współpracujących z nami małych i średnich firm. Wielkie dzięki dla wszystkich Amazonian z całego świata, którzy umożliwili organizację tego wydarzenia – zachwycał się CEO Amazona Jeff Bezos w oficjalnym oświadczeniu.
4