29.07.2020/12:28

Już 1 mln terminali płatniczych w Polsce. Wszystkie akceptują płatności zbliżeniowe

Ministerstwo Finansów poinformowało w środę, że w naszym kraju działa już 1 mln terminali płatniczych. Wszystkie obsługują płatności zbliżeniowe, a jedna trzecia z nich pochodzi z Programu Polska Bezgotówkowa.

- Cieszymy się, że płatności bezgotówkowe stały się tak powszechne. Są dostępne w całej Polsce i we wszystkich branżach, wszędzie tam, gdzie następuje zapłata za towar czy usługę, bez względu na wielkość przedsiębiorstwa. Ministerstwo Finansów wspiera wszystkie inicjatywy na rzecz rozwoju polskich małych, średnich i mikroprzedsiębiorstw, bo to one stanowią o sile gospodarki. Rozwój płatności bezgotówkowych to także jedna z kilku dobrych praktyk na rzecz stabilności finansowej państwa - mówi cytowany w komunikacie minister finansów Tadeusz Kościński.

Ponad 310 tys. terminali płatniczych z działającego już miliona pochodzi z Programu Polska Bezgotówkowa, prowadzonego przez Fundację Polska Bezgotówkowa. Za pośrednictwem terminali zainstalowanych w ramach tej unikatowej w skali świata inicjatywy, zrealizowano już ponad 300 mln transakcji za łączną kwotę blisko 16 mld zł. Wśród beneficjentów Programu są małe, średnie oraz mikroprzedsiębiorstwa, a także instytucje administracji publicznej, w sumie ponad 225 tys. podmiotów.

Pierwszy terminal został zainstalowany w 1992 r. w Hotelu Marriott w Warszawie. Po 12 latach rozwoju rynku, pod koniec 2004 r., funkcjonowało w Polsce jedynie 100 tys. terminali płatniczych. W ciągu kolejnych 12 lat przybyło 400 tys. urządzeń. Zainstalowanie kolejnego pół miliona terminali zajęło już tylko 4 lata. Większość z nich założono w ramach Programu Polska Bezgotówkowa, który funkcjonuje od stycznia 2018 r.

Obecnie terminale umożliwiające przyjmowanie płatności bezgotówkowych są dostępne nie tylko w dużych punktach usługowo-handlowych, ale również coraz powszechniej w małych, średnich i mikroprzedsiębiorstwach oraz instytucjach sektora publicznego. Część z nich, oprócz przyjmowania płatności bezgotówkowych, oferuje również dodatkowe usługi, takie jak cash back, usługi lojalnościowe czy doładowania telefonów komórkowych.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także