Oficjalnie! Metro chce do końca stycznia 2020 r. podpisać umowę sprzedaży hipermarketów Real
Metro AG, właściciel m.in. sieci Makro Polska, ogłosił 5 grudnia w komunikacie prasowym, że podpisał list intencyjny i prowadzi negocjacje na wyłączność z konsorcjum – w skład którego wchodzą SCP Group i X+Bricks – w sprawie sprzedaży sieci hipermarketów Real wraz z połączonymi z nią biznesami. Negocjacje z innymi oferentami zostały przerwane.
Jak uzgodniono w liście intencyjnym, przedmiotem dalszych negocjacji jest sprzedaż sieci Real jako całości. Na obecnym etapie rozmów szacuje się, że wartość netto potencjalnej transakcji wyniesie ok. 500 mln euro.
„Sygnatariusze listu intencyjnego będą dążyć do podpisania finalnej umowy do końca stycznia 2020 r. To, czy umowa zostanie podpisana i jakie ostateczne warunki sprzedaży biznesu hipermarketowego Metro zostaną przyjęte, zależy od przebiegu dalszych negocjacji.” – czytamy w komunikacie.
Przed podpisanie, potencjalna umowa sprzedaży podlega zatwierdzeniu przez Radę Dyrektorów i Radę Nadzorczą firmy Metro. Finalizacja ewentualnej transakcji nastąpi po uzyskaniu zgody urzędu antymonopolowego i spełnieniu innych warunków formalnych.
W negocjowanym pakiecie jest sieć ponad 270 marketów Real, serwis online real.de oraz ok. 80 nieruchomości handlowych.
Jak ustaliła agencja Reuters, konsorcjum planuje przejąć zarządzanie nad częścią placówek, jednak większość ma być sprzedana innym sieciom detalicznym.
Różne potwierdzone i nieoficjalne informacje o przebiegu negocjacji w sprawie sprzedaży Reala przez Metro funkcjonowały w medialnym obiegu od wielu miesięcy. Ostatnio, 21 listopada br., jeden z członków konsorcjum, firm X+Bricks, poinformowała, że przedstawi spółce Metro AG nową ofertę. Samo Metro nie potwierdziło wówczas faktu wznowienia negocjacji, firma przyznała jedynie, że odnotowała ponowne zainteresowanie siecią Real ze strony konsorcjum, które zadeklarowało, że poprawi ofertę.
1 komentarz
-
08.12.2019
A co z Tesco?