02.08.2018/15:58

Już prawie jedna piąta hurtu Grupy Metro AG to sprzedaż serwisowa

Grupa Metro zwiększa w trzecim kwartale hurtową sprzedaż serwisową o 10 proc. W ostatnich trzech kwartałach wzrost wyniósł ok. 17 proc. Obecnie ok. 18-19 proc. sprzedaży hurtowej grupy realizowane jest w trybie dostaw do odbiorców.

Sprzedaż LfL całej Grupy Metro wzrosła w ciągu trzech kwartałów o 0,7 proc. Sprzedaż raportowana spadła o -1,4 proc., do kwoty 27,6 mld euro – w walutach lokalnych oznacza to wzrost o 0,9 proc.W trzecim kwartale sprzedaż wyniosła 9 mld euro, co oznacza spadek o -3,7 proc. (-0,9 proc. w walutach lokalnych). Sprzedaż LfL spadła o -0,5 proc.

W ciągu 9 miesięcy roku finansowego 2017/18 sprzedaż Metro Wholesale spadła o -1,3 proc., do kwoty 22,1 mld euro (w walutach lokalnych był to wzrost o 1,5 proc.). Sprzedaż LfL wzrosła o 1,2 proc. W tym okresie firma odnotowała wzrost sprzedaży serwisowej o ok. 17 proc. i na przestrzeni trzech kwartałów ten kanał odpowiadał za ok. 18 proc. całości sprzedaży.

Zysk EBITDA po wyłączeniu transakcji związanych z nieruchomościami osiągnął wartość 967 mln euro – rok wcześniej było to ok. 1,03 mld euro. Raportowane EBITDA wyniosło 971 mln euro, wobec 1,11 mld euro rok wcześniej.

W trzecim miesiącu Metro Wholesale zwiększyło sprzedaż LfL o 1 proc., a sprzedaż raportowana spadła o -2,8 proc. do kwoty 7,3 mld euro (w walutach lokalnych wzrost wyniósł 0,6 proc.) Sprzedaż serwisowa wzrosła o 10 proc., co oznacza 19-proc. udział w kwartalnej sprzedaży ogółem.

EBITDA bez uwzględnienia transakcji na nieruchomościach osiągnął wartość 345 mln euro (rok wcześniej 357 mln euro). Raportowany zysk EBITDA wyniósł 345 mln euro, wobec 358 mln rok wcześniej.

Od pewnego czasu Metro mocno inwestuje w usługi dostawcze, odmieniając swoją bazę i dokonując ukierunkowanych akwizycji. To efekt nacisku ze strony globalnych sieci sprzedaży hurtowej i sklepów detalicznych. Firma chce podnieść udział sprzedaży serwisowej w obrotach do 20 proc. sprzedaży do 2020 roku. Po trzech kwartałach roku fiskalnego 2017/18 cel ten jest bliski realizacji.

– Zachowanie i oczekiwania klientów zmieniły się mocno w ciągu ostatnich kilku lat – powiedział w kwietniu br. Pieter Boone, dyrektor operacyjny Grupy Metro, w wywiadzie dla "Handelsblatt". – Nie chcą codziennie przychodzić do sklepu, bo dla nich czas to pieniądz – przyznał.

Po wielu latach koncentrowania się na ekspansji międzynarodowej teraz Metro skupiło się na kwestii dostaw, aby sprostać wymaganiom klientów i nadążać za konkurencją. Firma z Düsseldorfu ukończyła także przekształcenie swoich jednostek elektroniki użytkowej. Poprzez zmobilizowanie swoich zasobów, restrukturyzowane Metro ma nadzieję, że nadrobi stracony czas, dostosowując się do zmieniającego się rynku.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.