19.09.2019/10:00

KAiN 2019: Impulsowa sprzedaż napojów ciągnie rynek do góry

Marcin Cyganiak, commercial director w Nielsen Polska powiedział podczas Kongresu Alkohole i Napoje 2019, że trendy zakupowe mają olbrzymi wpływ na kategorię napojów. Wielopaki, sprzedawane w hipermarketach, stanowią nieduży fragment rynku. Największy wpływ na kategorię mają mniejsze opakowania. 

Zdaniem Marcina Cyganiaka detaliczny rynek napojów w Polsce ulega przemianom. Polskie trendy, czyli rozwój dyskontów i konsolidacja małych sklepów są charakterystyczne tylko dla naszego rynku. Na rynkach zachodnich handel jest mocno ustabilizowany, kategorie są nasycone, modele zakupowe są stałe. W porównaniu do tych rynków Polska krajem niesamowicie dynamicznych zmian.

– Widzimy silny trend conveniance i proximity. Niektóre sieci handlowe na tym budują swoją potęgę. Można wśród nich wymienić Żabkę i Biedronkę. W dyskoncie przeciętny shopper kupuje 13 razy w miesiącu. To świadczy o tym, że sklepy te spełniają rolę codziennych zakupów. Sieci handlowe, które przespały ten trend mierzą się z kłopotami – mówi commercial director w Nielsen Polska.

Partnerzy strategiczni Kongresu Alkohole i Napoje 2019

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.