15.01.2018/08:30

Katarzyna Garbaciak: Mobilne technologie to szansa na konkurencyjność dla tradycyjnych sklepów detalicznych. Nawet tych małych.

Sklepy wielkoformatowe od dłuższego czasu wspierają się kasami samoobsługowymi, a ostatnio pierwszy krok w tym kierunku zrobiły też dyskonty. Internetowe sklepy z produktami spożywczymi z każdym dniem zwiększają swoje obroty, a sieci prześcigają się w pomysłach, jak być częścią tego trendu wprowadzając np.: odbiór zamówionych zakupów w sklepach franczyzowych albo wydłużając godziny dostaw. Czy właściciele sklepów niezależnych mają szansę stać się częścią kolejnej fali cyfrowej rewolucji w handlu? Zapytaliśmy o to Katarzynę Garbaciak z Eurocash Alkohole, który jako pierwszy w Polsce zaproponował aplikacje mobilne i cyfrowe narzędzia, które mają pomóc polskim sklepom w walce o klienta.

Limit 8 bezpłatnych artykułów został wyczerpany.
Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo.
Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

W ramach subskrybcji otrzymasz:
  • Najważniejsze informacje z branży;
  • Archiwum blisko 40 000 profesjonalnych tekstów;
  • Wywiady, opinie i pogłębione analizy pomagające w codziennej pracy
Dodaj komentarz

8 komentarzy

  • niejaa 19.01.2018

    Kolejny rok mobile?

  • Jaa 18.01.2018

    90% wpisów to reklama, odkrywcze

  • scram 18.01.2018

    W małym biznesie świeżość jest podstawą, dobra obsługa itd. nikt tego nie kwestionuje. Nawet też o tym mowa. A aplikacje są różne, chociażby takie które pozwalają się uczyć personelowi, rozwijać kompetencje, przeglądać konkurencję i ich promocje itd. Chodzi o to aby być na bieżąco a nie być jak tu mowa podawaczem. Temat rzeka tak naprawdę.

  • TheObserver 18.01.2018

    Może uściślę - treść artykułu kładzie akcent na istotność rozwiązań technologicznych w małym detalu. Ja jestem Klientem małego detalu (dodatkowo kilkanaście lat w branży FMCG, kierunek detal tradycyjny) i z całą stanowczością powiem: obroty i liczbę klientów robią (w takim formacie): atrakcyjne i świeże produkty na stoiskach świeżych, promocje na istotne i rozpoznawalne produkty, czystość i uporządkowanie sklepu, miła obsługa a następnie różnorodność i cena. Miejsce aplikacji o opisanej funkcjonalności jest bardzo dalekie. Po chłopsku mówiąc: gdy masz świeży towar w sensownych cenach w sklepie o dobrej lokalizacji ale nie masz nowoczesnych technologii - to masz szanse funkcjonować i to z dużym powodzeniem. Jeżeli nie masz świeżości albo miłej obsługi natomiast masz najlepszą aplikację na świecie i system buy&collect i inne wodotryski to musisz zamknąć sklep. Więc pozostaję przy twierdzeniu, że cały powyższy artykuł to bardziej promocja EC niż konkretny pomysł dla małego detalu.

  • Jacksons 17.01.2018

    Mobile ma coraz większe znaczenie. Będzie zyskiwać m.in. dzieki IoT. Każdy kombinujący biznes będzie wiedział jak ten potencjał wykorzystać. Ktoś musi nad tym pracować, testować, ktoś jest pierwszy. W 2017, 57 proc posiadaczy amazon echo i Google Homer kupiło online przez voice commerce, w Pl nie ma nawet pl wersji językowej Siri. ale w ciągu 2 lat może być u nas to powszechne.

  • Voilla 17.01.2018

    W sweet and alco wszystko jest świeże, bo tu się nic nie psuje.

  • Mobik 17.01.2018

    O tym, że ważny świadczą chociażby działania i tych dużych i mniejszych, którzy już teraz czerpią realne zyski z własnych aplikacji mobilnych właśnie w tej branży. Nie ma sensu odpalać własnych aplikacji w małym sklepie, ale pokazanie swojej oferty na mobilnej platformie np. z kuponami, gazetkami z wielu miejsc już tak.

  • TheObserver 17.01.2018

    Temat ciekawy i przyszłościowy ale w branży FMCG marginalny, może znaleźć zastosowanie tylko w sklepach specjalistycznych (alkoholowe, herbaty, kawy etc.). W sklepach spożywczych a w szczególności w małych formatach, najważniejsze są kategorie świeże. Więc w przypadku drobnego detalu to dmuchanie balona, który nigdy nie poleci (ale da pracę rozlicznym kierownikom projektów i innym menadżerom korporacji).

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.