26.06.2019/11:34

Kaufland buduje ekosystem handlowo-usługowy wokół swoich sklepów

Niemal trzy lata temu sieć Kaufland Polska wystawiła na sprzedaż kilkadziesiąt działek inwestycyjnych zlokalizowanych w sąsiedztwie swoich sklepów. Mogły tam powstawać obiekty usługowe, handlowe czy mieszkaniowe. Dzisiaj widzimy już efekty tego kroku - w sąsiedztwie placówek sieci wyrastają bloki mieszkaniowe, parki handlowe, czy punkty usługowe, które mają zwiększyć atrakcyjność sklepów sieci w oczach klientów.

Kaufland sprzedając działki wokół swoich sklepów chciał osiągnąć kilka celów, w tym dwa główne. Pierwszym było pozyskanie dodatkowych funduszy, które firma mogła przeznaczyć np. na inwestycje w modernizację sieci sklepów. Drugim celem było zbudowanie bardziej kompleksowej oferty dla klienta, wzmocnienie siły handlowej i atrakcyjności obiektów Kauflandu w stosunku do konkurencyjnych sklepów. Bogatsza oferta usługowa, ciekawy miks najemców, marki które są w stanie ściągnąć klienta lub uzupełnić ofertę już działających sklepów powodują, że klienci chętniej przyjeżdżają w miejsce, gdzie mogą zaspokoić więcej swoich potrzeb i w sposób komfortowy zrobić zakupy. Wydaje się, że kolejnym krokiem powinno być wzbogacenie oferty usługowej o gastronomię.

W komentarzu dla portalu wiadomoscihandlowe.pl przedstawiciele sieci poinformowali, że „Kaufland prowadzi racjonalną politykę gospodarowania gruntami i wszelkie grunty, które stanowią nadwyżkę terenu i nie stanowią potencjalnego buforu pod rozbudowę, są wystawiane na sprzedaż. Wspólnie z nabywcą gruntu analizujemy optymalny dla obu stron transakcji sposób zagospodarowania sprzedanej nieruchomości. Najczęściej wybieraną funkcją jest handel towarzyszący, np. w formie retail parku lub funkcja mieszkalna.”

Jak podkreśla Kaufland „obie możliwości przyczyniają się do późniejszego wzrostu liczby klientów. Handel towarzyszący jest wartością dodaną dla nowych klientów, na czym chcemy się skoncentrować.”

Doskonałym przykładem takich realizacji jest park handlowy z parterowymi sklepami o łącznej powierzchni ponad 2300 mkw., który powstał w sąsiedztwie Kauflandu na Targówku Fabrycznym. W powstałych pawilonach swoje sklepy otworzyły takie sieci jak Media Expert, Tedi, czy KiK. W ubiegłym roku przy tym samym sklepie niemieckiej sieci powstała myjnia samochodowa, co dodatkowo poszerzyło ofertę handlowo-usługową tej lokalizacji. Przypomnijmy, że w obiekcie, w którym działa supermarket, swoje sklepy mają także Rossmann, czy Pepco.

Innym przykładem jest sklep sieci Kaufland przy ul. Powstańców w Ząbkach, gdzie park handlowy w sąsiedztwie supermarketu sieci działa już od dawna. Dlatego w tym wypadku naturalnym krokiem była inwestycja mieszkaniowa, która najpewniej zostanie oddana do użytku jeszcze w tym roku.

Należy dodać, że nie tylko Kaufland wpadł na pomysł obudowania swoich sklepów dodatkowymi inwestycjami (usługowymi, handlowymi, mieszkaniowymi). Podobną strategię zastosowały inne sieci, np. Tesco, czy Carrefour, które kilka lat temu wystawiły na sprzedaż działki przy swoich sklepach.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.