18.05.2018/11:26

Kaufland przechodzi rewolucję strukturalną, organizacyjną i procesową

- Kaufland przechodzi dziś rewolucję. To nie jest tylko ewolucja, lecz rewolucja, zarówno pionowa jak i pozioma, czyli strukturalna, organizacyjna i procesowa - mówił podczas Kongresu Rynku FMCG 2018 Krzysztof Szponder, wiceprezes Kaufland Polska, podkreślając, że zmiany dotyczą nie tylko polskiego oddziału firmy, lecz także wszystkich innych.

Przedstawiciel sieci opowiadał, że model firmy budowany był od zawsze na czterech prostych nogach, takich jak: wybór, jakość, cena i prostota. Szponder zauważył, że taki model sprawdzał się przez kilkanaście lat. Jednak dwa lata temu zarząd sieci uznał, że wspomniane cztery słowa zmieniły swoje znaczenie.

- W związku z tym zdecydowano się na stworzenie kolejnego modelu sklepu. Nie jest to jedyny i ostateczny Kaufland, bo handel dzisiaj bardzo szybko przyspiesza technologicznie, produktowo, czy pod względem oczekiwań klienta - tłumaczył Krzysztof Szponder.

Wiceprezes Kaufland Polska opowiadał, że firma przeprowadza dwa rodzaje modernizacji swoich placówek. Pierwszy rodzaj to modernizacja pełna, wiążąca się z zamknięciem sklepu i jego przebudową trwającą nawet kilka tygodni. Drugim rodzajem jest modernizacja "faceliftingowa", która trwa krótko, ale z perspektywy klienta również oznacza faktycznie nowy sklep.

- Pod koniec roku chcemy mieć już jeden standard sklepu, miejsca czy produktu, który nazywa się Kaufland - oświadczył Krzysztof Szponder podczas KRFMCG 2018.

W trakcie swojego wystąpienia przedstawiciel Kauflandu zdradził także, że sieć testuje nowy model rozbudowanej strefy food-court. Aktualnie nowe rozwiązanie można znaleźć w ok. 30 sklepach. Projekt nadal jest w fazie pilotażowej. Nie należy jednak spodziewać się, że docelowo będzie wyglądał identycznie w całej sieci. Ma to związek z faktem, iż klienci w poszczególnych lokalizacjach mogą mieć nieco inne upodobania, np. posiadają ulubionego cukiernika.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • bonifacy 28.05.2018

    a koszyki jak były zasyfione tak są nadal... Ludzie z zarządu ww. sieci, ogarnijcie się i przykładajcie większą jakość do czystości, bo to co prezentują sobą niektóre sklepy (patrz - czystość 99% koszyków) woła o pomstę do nieba.

  • rozczarowany klient 18.05.2018

    Sklep w miejscowosci Wągrowiec - po "remoncie" brak kas samoobsługowych, brak przyjaznego dla oczu oświetlenia led (wszędzie świetlówki z trupią okropną światła), stare zdezelowane wózki. To ma być modernizacja?

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.