08.06.2020/12:30

Kaufland przyspiesza w Polsce z rozwojem marki własnej K-Favourites

W niemieckich sklepach sieci Kaufland marka własna K-Favourites pojawiła się wiosną 2018 r., w Polsce pierwsze produkty można było znaleźć późną jesienią 2019 r. Od tamtej chwili ich liczba na półkach polskich sklepów sieci wzrosła do ponad 100.

Jak podkreślają przedstawiciele sieci Kaufland Polska „marka K-Favourites to marka, która pod względem cenowym plasuje się pomiędzy asortymentem premium (marka Exquisit), a produktami z dolnej półki cenowej (marka K-Classic), jest więc połączeniem wysokiej jakości i korzystnej ceny. Markę tą charakteryzuje wartość dodana, polegająca np. na zastosowaniu wyselekcjonowanych składników czy specjalnym czasie dojrzewania produktów jak w przypadku serów.”

Obecnie klientom polskich sklepów Kaufland oferowanych jest ok. 100 artykułów K-Favourites, są to  min. makarony, musli, sery, soki, praliny, wędliny, tapas/przekąski, sosy, czy przetwory warzywno-owocowe. Znacznie więcej produktów pod tym brandem mogą kupić klienci niemieckich sklepów sieci. W Niemczech sieć Kaufland w ramach asortymentu marki K-Favourites oferuje obecnie ponad 250 artykułów, gdy podczas pierwszych tygodni po debiucie w gama liczyła ok. 160 produktów. Jednocześnie firma zapowiada dalszy rozwój oferty wraz ze zmieniającymi się potrzebami klientów.

Stefan Hüttemeister, dyrektor ds. zarządzania markami sieci Kaufland Niemcy komentując debiut marki na rynku niemieckim mówił kilka tygodni temu, że opracowując markę K-Favourites, firma przywiązywała dużą wagę do innowacyjnego, wysokiej jakości wzornictwa i jasnego przekazywania wartości dodanej bezpośrednio na opakowaniu. Dodał, że marki własne w handlu już dawno przestały być przeróbkami produktów tzw. a-brandów. Marka K-Favourites ma konkurować o klientów z najsilniejszymi markami, a jednocześnie podążać własną ścieżką rozwoju.

W asortymencie K-Favourites w Niemczech dostępne są m.in. szwajcarski ser Gruyere, świeże wiejskie mleko z certyfikatami, nugaty z orzechami laskowymi z Piemontu, chipsy o smaku słodkie chili, czy ser Halloumi z bazylią.

K-Favourites to kolejny brand po takich jak: K-Bio, K-Free, czy K-To Go, K-Classic baby, K-Classic bez laktozy, K-take it veggie, które operator rozwija na polskim rynku.

Oferta produktów K-Favourites jest na tyle rozwinięta i dostępna we wszystkich placówkach sieci, że Kaufland ruszył z promocją artykułów we własnych publikacjach.

W całej Europie Kaufland posiada około 1200 sklepów i zatrudnia niemal 150 000 pracowników. W Polsce sieć ma aktualnie 220 marketów i zatrudnia ok. 16 000 pracowników. Asortyment sieci Kaufland liczy średnio ponad 15 000 produktów.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.