11.08.2020/18:30

Kaufland walczy o portfele wegetarian

Coraz więcej Polaków deklaruje ograniczone spożycie lub rezygnację z mięsa w swojej diecie. Odpowiadając na oczekiwania konsumentów, Kaufland systematycznie rozwija ofertę wegańską i wegetariańską. W sklepach dostępny jest szeroki asortyment produktów marki własnej K-Take it veggie, w której pojawiło się sześć nowych artykułów, a także propozycje innych producentów, jak np. w 100% roślinne jogurty Planton i VegUP Bio.

Jeszcze w październiku 2019 r. milion Polaków deklarowało, że są weganami lub wegetarianami, a kolejne dwa miliony rozważały dołączenie do tej grupy w najbliższym czasie . Tę zmianę mogły przyspieszyć wydarzenia ostatnich miesięcy. Wyniki badania MRW  wskazują, że podczas izolacji co czwarty Polak kupował roślinne zamienniki mięsa. Jednocześnie ponad połowa badanych deklarowała chęć dalszego ograniczenia produktów mięsnych w swojej diecie. 

Odpowiadając na zmieniające się nawyki żywieniowe Polaków, Kaufland sukcesywnie rozwija asortyment wegetariański i wegański. Starania sieci zostały docenione m.in. w raporcie „Badanie dostępności produktów roślinnych w sieciach handlowych w Polsce” , gdzie Kaufland zajął czołowe miejsce za szeroką ofertę marki własnej K-Take It veggie. Dodatkowo asortyment ten zostały wyróżniony Laurem Konsumenta – Odkrycie Roku 2020 w kategorii produkty i dania wegetariańskie. 

- Oferta K-Take it veggie to dowód na to, że produkty roślinne mogą być różnorodne i smaczne. Nasza marka własna obejmuje m.in. wiele rodzajów tofu, aromatyczne pasty kanapkowe, wędliny czy nuggetsy. Asortyment K-take it veggie został właśnie rozbudowany o kolejne pozycje, dzięki czemu klienci będą mogli wybierać już spośród blisko 30 produktów tej marki – mówi Maja Szewczyk z Kaufland Polska.

Na półkach Kaufland zadebiutowały różne warianty napojów roślinnych K-Take it veggie – owsiany i ryżowy, a także dostępne w wariancie słodzonym i niesłodzonym napoje sojowy i migdałowy. Wkrótce w ofercie pojawią się również napoje owsiane K-Take it veggie o smaku czekoladowym oraz waniliowym.

Aby zapewnić klientom jak najszerszy wybór produktów wegetariańskich czy wegańskich, oprócz rozwoju marki własnej Kaufland współpracuje także z lokalnymi producentami, w tym Roślinną Magdą – polską firmą mleczarską o blisko trzydziestoletniej tradycji, która dostarcza do Kauflandu roślinne produkty marek VegUP BIO oraz Planton.

Skład oparty na mleczku kokosowym, w 100% roślinna produkcja, a przy tym zachowanie wyjątkowego smaku produktów – to klucz do sukcesu firmy Roślinna MAGDA, wcześniej znanej jako Jogurty MAGDA. 

- Produkty Planton i VegUp BIO to efekt połączenia miłości do dobrego smaku z wartościami, które są mi prywatnie bliskie. Sama nie jem mięsa, unikam nabiału i glutenu, dążę do budowania świadomości przewag diety wegańskiej, opartej na naturalnych i naprawdę smacznych produktach – mówi Magdalena Kubit, właściciel i Dyrektor Zarządzająca firmy Roślinna MAGDA.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także