Klienci sklepów E.Leclerc mogą z własnymi opakowaniami kupować wędliny, mięsa, ryby, sery i ciasta
E.Leclerc rozszerza możliwość zakupienia produktów na wagę. Firma robi to z myślą o ograniczeniu zużycia plastiku i promowaniu przyjaznych środowisku nawyków zakupowych. Pilotaż nowego rozwiązania prowadzony jest w hipermarketach sieci w Łodzi i Radomiu.
Sieć E.Leclerc uruchomiła testowy program, w ramach którego nasi klienci mogą pakować do swoich pojemników zakupione u nas produkty: wędliny, mięsa, ryby, sery i ciasta.
Projekt sieci E.Leclerc wpisuje się w filozofię zero waste, która oznacza m.in. ograniczenie generowania odpadów. W tę ideę wpisuje się także zminimalizowanie zużycia opakowań. Dlatego zgodnie z zasadą reuse (wykorzystaj ponownie) sieć chce umożliwić swoim klientom wykorzystywanie własnych opakowań do zakupu produktów sprzedawanych na wagę.
Sieć E. Leclerc zarządza w Polsce siecią 47 hiper- i supermarketów.
7