08.03.2021/10:12

Kobiety na zakupach. Panie chętniej od mężczyzn korzystają z programów lojalnościowych

Aż 66 proc. kobiet uczestniczy w choćby jednym programie lojalnościowym - wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia. Dla porównania, w przypadku mężczyzn odsetek ten wynosi 53 proc.

Co czwarta kobieta korzysta z co najmniej czterech programów lojalnościowych. Dodatkowo 44 proc. kobiet przyznaje, że robi zakupy na zapas, jeżeli natrafi na atrakcyjną promocję.

Badanie ARC wykazało także, iż 39 proc. kobiet ma pozytywne doświadczenia z promocjami. Spadł natomiast osetek kobiet uważających promocję w stylu "produkt lub usługa w obniżonej cenie" za atrakcyjną. Jeszcze w 2019 r. pozytywne deklaracje w tej sprawie wyniosły 44 proc., a w roku 2020 już tylko 38 proc.

- Zmienia się też stosunek Polek do promocji. Wprawdzie nadal chętnie z nich korzystają, ale postrzeganie atrakcyjności np. niższych od standardowych cen jest niższa. komentuje dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

W omawianym badaniu sprawdzono także stosunek kobiet do kawy. Okazało się, że poza domem kobiety piją kawę najczęściej na stacjach paliw (68 proc.). 7 proc. kobiet pijących kawę poza domem robi to codziennie.

Ulubiona kawa kobie to latte - wskazało tak 35 proc. respondentem. Latte znacznie mniejszą popularnością cieszy się u mężczyzn (21 proc.).

Badanie ARC wykazało, że 35 proc. kobiet nie używa dodatków do kawy. 58 proc. kobiet pije kawę ze względu na jej smak, 57 proc. - nie wyobraża sobie dna bez filiżanki kawy, a dla 33 proc. kawoszek picie kawy to rytuał.

ARC sprawdziło także stosunek kobiet do roku 2020. Aż 71 proc. pań zadeklarowało, że wspomaniany rok był najgorszym okresem w ich życiu. W przypadku mężczyzn odsetek ten wyniósł 64 proc.

31 proc. kobiet stwierdziło, że w 2020 r. straciło zadowowo (tyle samo w przypadku mężczyzn). Z drugiej strony, ponad połowa kobiet (7 proc.) niż mężczyzn (16 proc.) uważa, że zyskała zawodowo w ub.r.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także