29.01.2019/09:10

Komisja Etyki Reklamy: Spot Oreo zgodny z zasadami

Komisja Etyki Reklamy uznała, że reklama ciastek Oreo nie narusza norm Kodeksu Etyki Reklamy. Chodzi o spot emitowany w 2015 i 2016 roku.

Skarżący reklamę stwierdził, że reklama "przedstawia wampira tańczącego z trupem na cmentarzu. Według mnie reklama ma negatywny wpływ na dzieci gdyż oswaja je z nekrofilią" - brzmi oficjalne zawiadomienie.

Do tezy przedstawionej w zgłoszeniu przychylił się arbiter-referent. Jak stwierdził, reklama nie była prowadzona w poczuci odpowiedzialności społecznej, z należytą starannością oraz zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji. Zdaniem referenta reklama była niezgodna z art. 25 Kodeksu Etyki Reklamy, czyli zasadą zgodnie z którą reklamy nie mogą zagrażać fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu dalszemu rozwojowi dzieci.

Na zarzuty odpowiedziała firma Mondelez, właściciel marki Oreo. Producent stwierdził, że reklama przedstawia wampira tańczącego z dziewczyną, a nie "trupa na cmentarzu". Ponadto Mondelez zaprzeczył, jakoby w reklamie były przesłanki seksualne czy nekrofilia.

- Powyższe przedstawienie wampira oraz historii w reklamie nawiązuje do wierzeń ludowych w wielu kulturach, związanych z przekonaniem, że «... główną aktywnością wampira jest wysysanie swoim ofiarom krwi. (...). Swoją działalność podejmuje tylko w nocy, gdyż światło słońca jest dla niego zabójcze. Jego charakterystycznym znakiem rozpoznawczym są wydłużone kły - napisał Mondelez.

Komisja uznała, że reklama nie narusza art. 25 Kodeksu Etyki Reklamy i nie zagraża fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu dalszemu rozwojowi dzieci lub młodzieży. Reklama była także prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej.

Zobacz spot:

Dodaj komentarz

Więcej na temat:

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.