26.01.2017/15:47

Kompania Piwowarska – zadowolona z wyników i gotowa na nowy sezon

Strategia, którą Kompania Piwowarska przyjęła dwa lata temu dla piwnej kategorii, przynosi wymierne efekty. I choć rynek nadal jest trudny i pełen wyzwań, KP  - jak twierdzą przedstawiciele firmy - radzi sobie na nim bardzo dobrze. - Konsekwentnie realizujemy strategię kategorii, a ubiegły rok możemy uznać za udany zarówno dla nas, jak i dla naszych klientów – mówi Andrew Highcock, prezes Kompanii Piwowarskiej.

Zdaniem prezesa Kompanii Piwowarskiej dobre wyniki firmy to rezultat skutecznych aktywacji i ciekawych kampanii, siły marek, wsparcia ze strony partnerów handlowych oraz zaangażowania przedstawicieli handlowych w rynku. - Do dobrego wyniku przyczyniły się także nasze nowości – Prażubr, Lech Ice Mojito, Tyskie Niepasteryzowane czy wreszcie Książęce Golden Ale i warianty sezonowe w tej kolekcji – wymienia Andrew Highcock, prezes Kompanii Piwowarskiej. – Mamy doskonały punkt wyjścia dla dalszych sukcesów i planujemy to wykorzystać.

Kompania piwowarska zanotowała 13-procentowy wzrost wolumenu generowany przez grupę starszych konsumentów oraz 5-procentowy wzrost wartości kategorii, za który odpowiada młodsze pokolenie. Konieczność sprostania oczekiwaniom dwóch grup piwoszy w różnym wieku to jedno z wyzwań, z jakim muszą się zmierzyć browarnicy. Innym jest wciąż utrudniona nawigacja w sklepie, co powoduje, że zakupy nie są tak proste i wygodne, jak być powinny.

KP po raz kolejny zwraca też uwagę na znaczenie gastronomii, tym bardziej że według prognoz ekspertów kanał ten w bieżącym roku będzie rósł. Sytuacja taka stwarza obiecujące perspektywy dla marek piwnych, zwłaszcza dedykowanych lokalom gastronomicznym, takich jak sezonowe warianty z kolekcji Książęcego, Pilsner Urquell nalewany na trzy czeskie sposoby czy Tyskie Gronie 14-dniowe, serwowane prosto z tanka.

- W tym roku nie zamierzamy zwalniać tempa, więc na kolejne miesiące przygotowaliśmy atrakcyjne nowości i aktywacje marek. Cel jest prosty i używając terminologii sportowców, można go ująć następująco: wciąż budujemy wolumen, ale dbamy też o wartość naszych piw – śmieje się Michał Mrowiec, wiceprezes ds. sprzedaży.

Kluczowa dla osiągnięcia tych założeń jest ścisła współpraca z partnerami oraz wpisanie działań KP w aktualne trendy: niesłabnące upodobanie Polaków, szczególnie starszych, do klasycznych lagerów przy jednoczesnym poszukiwaniu nowych wrażeń przez młodszych piwoszy – na tę potrzebę odpowiadają m.in. alternatywne lagery i piwne miksy; potencjał zwiększenia wartości kategorii, jaki tkwi w piwach smakowych i specjalnościach; wciąż rosnące zainteresowanie piwami bezalkoholowymi, które w minionym roku zanotowały wzrost sprzedaży na poziomie 35%.

Żubr, obecnie największa piwna marka w Polsce, będzie kontynuować komunikację w stylu, który przez ostatnie 13 lat przysporzył mu ogromnej popularności, a wraz z wiosną powrócą na rynek „Dwa Szybkie Żubry”.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.