13.02.2019/15:21

Kongres Rynku FMCG 2019: Globalne scenariusze dla handlu w Europie Centralnej i Wschodniej

Co decyduje o tym, że małe sklepy są konkurencyjne, jak nadążyć za globalną transformacją cyfrową, ocenić ryzyko i wykorzystać szanse – o tym i innych tematach będziemy rozmawiać podczas sesji inauguracyjnej Kongresu Rynku FMCG, który rusza 28 maja 2019 roku.

>> Kliknij i zarejestruj się już dziś na Kongres Rynku FMCG 2019<<

„Kongres Rynku FMCG – Market Roku i Drogeria Roku” jest kluczowym spotkaniem branży spożywczej, drogeryjnej i aptecznej, od kilkunastu lat gromadzi najważniejsze postaci rynku polskiego oraz podmiotów działających na najważniejszych rynkach europejskich. To jedna z największych w regionie Europy Centralnej i Wschodniej konferencji, poświęcona lokalnym i globalnym trendom, nowym ideom oraz przyszłości sektora retail, e-commece i przemysłowi FMCG oraz ich otoczeniu usługowo-technologicznemu.

Podczas sesji inauguracyjnej tegorocznej edycji Kongresu omówimy przyszłość branży detalicznej, trendy i ryzyka, z którymi trzeba się liczyć. Nasi prelegenci – kluczowi gracze rynku FMCG – przedstawią też gospodarcze scenariusze dla handlu detalicznego w Europie Środkowo-Wschodniej. W swoich wystąpieniach skupią się m.in. na transformacji cyfrowej w handlu. Cyfryzacja to nie tylko proces technologiczny, ale też wyzwanie dla zarządów firm. Sektor handlowy znajduje się w czołówce liderów cyfrowej transformacji. Szacuje się, że w tym roku handlowcy na całym świecie przeznaczą blisko 27 mld dolarów na projekty cyfrowe, a ich priorytetem stanie się rozwój platform multikanałowych i poprawa doświadczeń klientów kupujących online.

Kolejny temat, który poruszymy, dotyczy handlu małoformatowego. W ocenie ekspertów branżowych, przyszłość należy właśnie do małego formatu. Dlaczego poświęcamy temu zagadnieniu tak wiele uwagi? Odpowiedź znajdziemy m.in. w analizie zachowań i preferencji klientów. Z „Monitora sieci handlowych” ARC Rynek i Opinia wynika, że Polacy cenią małe niesieciowe sklepy osiedlowe za sprawną i miłą obsługę, smaczne pieczywo oraz jako miejsca, w których można zrobić zakupy „po drodze”. Z kolei sieci handlowe są wybierane jako miejsca zakupów ze względu na inne wyróżniające się cechy.

Na przykład Biedronka oferuje najlepsze ceny i najbardziej atrakcyjne promocje. Z kolei, na duże zakupy spożywczo-przemysłowe najlepiej jest wybrać się do Auchan, a Tesco i Kaufland oferują szeroki wybór produktów. Z analizy wynika też, że są sieci kojarzone ze smacznym pieczywem czy doskonałą ofertą świeżych owoców i warzyw, jak również takie, gdzie doceniana jest nowoczesność rozwiązań czy intuicyjne rozmieszczenie produktów w sklepie. W niektórych kategoriach na pierwsze miejsce wysuwają się właśnie małe osiedlowe, niesieciowe placówki.

Dodaj komentarz

Więcej na temat:

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.