08.11.2016/16:44

Kongres Słodyczy 2016: Sklepy convenience chcą więcej produktów w opakowaniach one-the-go

W sklepach convenience innowacja to przede wszystkim wygodne opakowanie. Klient kupuje produkt i chce go zjeść natychmiast. Brakuje nam szerszej oferty artykułów w formacie one-the-go. Apeluję do producentów: wprowadźcie ich więcej – powiedziała w trakcie Kongresu Słodycze 2016 Agata Anioł, menadżer ds. zarządzania grupą kategorii w sieci 1 Minute.

Jej zdaniem, innowacja to produkt, który stymuluje powstawanie u konsumentów nowych potrzeb. W handlu convenience szczególnie poszukiwane są artykuły, które można łatwo schować do kieszeni. Nie mówię tu o waflach czy batonach, ale np. o czekoladzie, która nie rozpuści mi się w torebce zanim zdążę ją skonsumować – powiedziała Agata Anioł.

Odpowiedział jej Adam Gajewski, dyrektor Centrum Badań i Rozwoju Mondelez Polska: Każdy produkt w mniejszej gramaturze z natury rzeczy musi być droższy w przeliczeniu na 1 gram niż jego odpowiednik w opakowaniu większego kalibru. Poza tym, mini czekolada dla kanału convenience musiałaby być kompaktowym wariantem topowego SKU z oferty danego producenta. W innym przypadku takie produkty będą zbierać na półce kurz mimo swego impulsowego charakteru. Mimo wszystko nie widzę przeszkód, dla których małe tabliczki czekoladowe miałyby nie powstać.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.