13.12.2021 / 10:07
StoryEditor

Konsumenci zmieniają zachowanie. W Black Friday sklepy z RTV i AGD mocno straciły na odwiedzalności

Black Friday (materiały prasowe)
Placówki największych w Polsce sieci z RTV i AGD odnotowały w Black Friday o 43 proc. mniejszy ruch niż w 2019 roku, czyli przed pandemią. Odwiedziło je o blisko 45 proc. mniej klientów. Te wyniki są lepsze niż w 2020 roku, gdy spadki w relacji rocznej wyniosły 61 proc. i prawie 59 proc. Mimo to, według ekspertów, sytuacja jest poważna. 

Jak wynika z analizy Proxi.cloud i Uce Research, przeprowadzonej na podstawie monitoringu zachowań przeszło 180 tys. konsumentów w ponad tysiącu sklepów, w miniony Black Friday ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

wiadomoscihandlowe.pl
15.12.2025 / 18:28
StoryEditor
Action już nie jest klasycznym dyskontem niespożywczym? Dane to potwierdzają
Action (fot. Sebastian Rennack)

Action, choć dominuje w nim asortyment niespożywczy, ma coraz większy udział w sprzedaży żywności.

O sprawie pisze Lebensmittel Zeitung, który powołuje się na badania agencji Nielsen IQ. Wynika z nich, że już 14 proc. sprzedaży na tamtejszym rynku generują produkty spożyw...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12.12.2025 / 12:51
StoryEditor
Alkohol tylko spod lady. Sprzedaż bezwitrynowa trunków obejmie wszystkie sklepy?
Alkohol tylko spod lady. Sprzedaż bezwitrynowa alkoholu obejmie wszystkie sklepy? (fot. Canva)

Jedna z organizacji biznesowych proponuje wprowadzenie sprzedaży bezwitrynowej alkoholu w handlu detalicznym. Ma to ograniczyć problem zakupu alkoholu pod wpływem impulsu. Na czym ma polegać sprzedaż bezwitrynowa alkoholu?

W artykule przeczytasz:

  • POPiHN chce wprowadzenia sprzedaży bezwitrynowej alkoholu w całym handlu
  • Rząd planuje zaostrzyć politykę dotyczącą promocji i sprzedaży alkoholu
  • Na czym ma polegać sprzedaż bezwitrynowa alkoholu w sklepach?
  • Większa ekspozycja to wzrost impulsywnych zakupów alkoholu
  • Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw – spór w rządzie?

POPiHN chce wprowadzenia sprzedaży bezwitrynowej alkoholu w całym handlu

Na początku grudnia 2025 r. w Sejmie odbył się Okrągły Stół, poświęcony kształtowi polityki alkoholowej w Polsce, który zorganizowała Fundacja Forum Obywatelskiego Rozwoju (FOR). W trakcie dyskusji Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN) zaprezentowała propozycję wprowadzenia sprzedaży bezwitrynowej alkoholu. Co istotne, nowy standard ekspozycji trunków miałby dotyczyć całego handlu detalicznego, a nie jedynie stacji paliw.

Dr Leszek Wiwała, prezes POPiHN, podkreśla, że skuteczna polityka alkoholowa nie może polegać na selektywnych zakazach, lecz na działaniach, które zmniejszają presję impulsów i bodźców zakupowych.

Rząd planuje zaostrzyć politykę dotyczącą promocji i sprzedaży alkoholu

Ten pomysł to reakcja na propozycje Ministerstwa Zdrowia dotyczące zaostrzenia polityki dotyczącej promocji i sprzedaży alkoholu. Przypomnijmy, że rząd w przesłanym do konsultacji projekcie ustawy proponuje m.in. wprowadzenie zakazu sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 77% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. grudzień 2025 16:58