19.11.2020/08:04

W jaki sposób transformacja Konsumenta w dobie pandemii wygenerowała zapotrzebowanie na nowe marki kosmetyków i chemii gospodarczej?

Rozmowa z Krzysztofem Górnym, prezesem firmy Europe Distribution Group Sp. z o.o. – globalnego dystrybutora chemii gospodarczej i kosmetyków.

Redakcja: Jak pandemia wpłynęła na działalność waszej firmy w czasie pierwszej fali pandemii, a jak to wygląda teraz? Czy to, co działo się wiosną pomogło Wam lepiej przygotować się na jesienną falę epidemii?

Krzysztof Górny: Pierwsza fala pandemii odegrała duży wpływ na to, w jaki sposób dziś realizujemy nasz biznes. Wprowadzane restrykcje i obostrzenia determinowały nas do natychmiastowych reakcji. Nieustanny monitoring sytuacji, analiza potrzeb rynku, weryfikacja i sprawna rozbudowa i poszerzanie oferty o nowe marki, a także optymalizacja pracy i  dotrzymywanie terminów realizacji dostaw  – to działania które pomogły nam przetrwać ten niezwykle trudny czas i dobrze przygotować się na obecną sytuację.

Red: W jaki sposób pandemia wpłynęła na decyzje zakupowe konsumenta? W jaki sposób się one zmieniły? Co to oznacza dla EDG?

K.G.: Pandemia wpłynęła istotnie na konsumentów, którzy zmienili swoje podejście do kwestii dokonywania zakupów. Przyspieszyła tempo zmian behawioralnych w stylu życia Polaka, w sposobie w jaki dziś: pracują, jedzą, komunikują się, bawią, czy też w jaki sposób robią zakupy i czym się kierują w podejmowaniu decyzji zakupowych.

Czynnikami, które w największym stopniu zyskały na znaczeniu podczas pandemii są własne bezpieczeństwo oraz łatwość dokonywania zakupów. Polacy, częściej i chętniej dokonują dziś zakupów online. Większe znaczenie dla polskich konsumentów zaczęły mieć także kwestie związane z podejściem marek do ochrony środowiska.

Wszystkie powyższe czynniki zaważyły na tym jak wygląda dziś oferta Europe Distribution Group. Starannie dopasowaliśmy ją do transformacji, a co za tym idzie oczekiwań i zwyczajów zakupowych Konsumentów. Produkty marek, które regularnie wprowadzamy na rynek polski zarówno pod względem jakościowym, etycznym jak i cenowym odpowiadają oczekiwaniom Polaków.

   

Red: W jaki sposób rozwinęliście Państwo swoje portfolio produktowe? Jakie nowości się w nim pojawiły?

K.G.: Naszą ofertę przygotowujemy zawsze w oparciu o gruntowne analizy zapotrzebowania rynku. W ostatnim czasie to kwestie bezpieczeństwa zdrowia czy też zwrócenie uwagi na to, w jaki sposób marki podchodzą do tematu ochrony środowiska i jak odzwierciedla się to w samym produkcie, determinują Konsumenta w procesie zakupowym. W tym roku postawiliśmy na kilka bardzo znanych już na świecie marek, do tej pory niedostępnych w Polsce, ale także na produkty polskiego pochodzenia, których cechy – takie jak dezynfekcja, ekologiczna lokalna  produkcja i przyjazny dla zdrowia skład zaspokajają potrzeby konsumenckie.

W naszym portfolio pojawiły się na wyłączność: włoskie kosmetyki oraz środki do prania i sprzątania marki Felce Azzurra. Wśród bogatej linii kosmetycznej tej marki znajdziemy min.: olejki pod prysznic, żele do mycia ciała, żele pod prysznic, mydła w płynie, mydła w kostce, płyny do higieny intymnej, antyperspiranty, dezodoranty, ale także szampony, balsamy do ciała, czy też talki.

Na uwagę zasługuje linia kosmetyków BIO – stworzona w 98,8 % ze składników pochodzenia naturalnego. Kosmetyki te bazują na naturalnych ekstraktach roślinnych pochodzących z upraw ekologicznych oraz naturalnych składnikach zapachowych – to obecnie najlepiej sprzedające się produkty tej marki.

Od jesieni w ofercie EDG dostępne są także produkty do prania niemieckiej marki
Kuschelweich oraz bogaty asortyment środków czystości marki Fit, w tym – ekologiczna linia Fit Grunekraft.
W przypadku Kuschelweich warto zwrócić szczególną uwagę na nowości, takie jak linia „In Love with Nature” – wyjątkowa, wegańska i ekologiczna płukanka, z 98% składników pochodzenia naturalnego i butelką z recyklingu.  

Natomiast ekologiczna linia FIT Grunekraft, to oferta środków czystości z certyfikatem EcoLabel, które wytwarzanie są z odnawialnych surowców roślinnych. Produkty te są wegańskie, zapakowane w przyjazne środowisku opakowania. Butelki tych produktów zostały wytworzone z plastiku, który w 100% pochodzi z recyclingu i nadają się do powtórnego przetworzenia.
Intrygujące aromaty z domieszką przypraw odnajdziemy natomiast w klasycznych płynach do mycia naczyń marki Fit. Płyny do naczyń Fit to wyjątkowe kompozycje zapachowe i składniki pochodzenia naturalnego w butelce z recyklingu i bez mikroplastików – dodatkowo niesamowicie wydajne!

Ponadto, wychodząc naprzeciw zwiększonym oczekiwaniom Konsumenta dotyczącym kwestii bezpieczeństwa, posiadamy w swojej ofercie monoprodukty o właściwościach piorąco – dezynfekujących marki Mr. ZIGGI. Są to hipoalergiczne proszki i płyny do prania, przebadane dermatologiczne, które dezynfekują już w 40°C. To jedyna na polskim rynku oferta środków do prania o tak szerokich i kompleksowych właściwościach.  W dobie pandemii COVID-19 produkty te doskonale odnalazły się na półce.

Red: Czy pandemia znacząco wpłynie na istniejące do tej pory trendy na rynku chemii gospodarczej? Które z nich są Państwa zdaniem kluczowe? Które z nich będą najistotniejsze na rynku chemii gospodarczej w najbliższych latach.

K.G.: Z perspektywy czasu trudno będzie znaleźć branżę, która nie doświadczyła zmiany spowodowanej koronawirusem. W przypadku chemii gospodarczej widać to już teraz. Transformacji uległy oczekiwania i możliwości zakupowe Konsumenta. Coraz więcej Polaków baczniej przygląda się złotówce, którą musi wydać na proszek do prania czy pielęgnację ciała. Pandemia wyznaczy nam nowy porządek świata, w produktach szukać będziemy innych cech niż do tej pory. Kwestie ochrony zdrowia, wygody dokonywania zakupów online czy też aspekt patriotyzmu lokalnego dotyczącego produkcji i ochrony środowiska podczas wytwarzania produktów będzie miał duże znaczenie na to jak finalnie ukształtuje się na nowo rynek chemii gospodarczej w Polsce. Naszym zadaniem będzie sprostać tym wyzwaniom.

zobacz także