31.05.2020/16:30

Koronawirus a zakupy: z czego rezygnują Polacy w pierwszej kolejności?

Nawet w czasie pandemii koronawirusa głównym źródłem zakupów są dla Polaków sklepy stacjonarne. Mimo pandemii rzadziej niż Brytyjczycy, Niemcy czy Czesi decydują się na zakupy online, choć ich popularność w ostatnim czasie wzrosła. Koronawirus zmienia także plany zakupowe Polaków – stawiają na zakup rzeczy potrzebnych, a przyjemności chcą ograniczać.

Jak wynika z danych GfK, Polacy są zakupowymi tradycjonalistami i nawet kiedy część sklepów była zamknięta lub dostęp do nich był ograniczony, zakupów w kategorii FMCG dokonywali głównie stacjonarnie.

Klienci planują także zakup najpotrzebniejszych ich zdaniem produktów – do dezynfekcji i zachowania czystości, wody mineralnej, leków OTC czy produktów suchych. Jednocześnie deklarują, że chcą kupować mniej przekąsek, słodyczy i alkoholu. To dane deklaratywne, jednak podobne trendy widać w sklepach. Kategorie, które klienci chcą ograniczać, faktycznie sprzedają się słabiej niż jeszcze przed pandemią.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.